Tionde juli- 2007

Tisdag,
Vaknade idag tjugo över tio, då hade alla redan hunnit äta frukost. Slängde i mig ett par mackor, kollade min mail och bytte sedan om till ridkläder. Mozart har haft semester (för de som vill veta är Mozart en halvblodsvalack som jag ägt sedan februari, född-93, flugskimmel, 1.73 hög och gillar bananer) i ungefär en vecka så nu var det dags att ta sig en liten tur. Red bortåt skogen och han tyckte att allt var oerhört läskigt, eftersom vi inte tidigare ridit däråt. Men det blir förhoppningsvis bättre, speciellt när mor får hem en egen häst så att vi kan rida tillsammans. Antingen tuffar de båda till sig, eller så ska de löjla sig tillsammans. Hur som helst. När jag kom hem skrittade Nadine lite på honom innan han släpptes ut i hagen. Nu när fam Edv. är här så går allt väldigt fort, de hjälper oss gladeligen med allt möjligt, minsann. Så nu är snart hela Mozarts vindskydd klart, dvs alla väggar eftersom själva skyddet var klart från början med tak osv. Men ojojoj vad snyggve det blir. Jo men visst.
Sedan gick jag in och satte mig här igen, satte på disneyfilm, laddade upp lite bilder på bdb osv. Vi fikade. De andra har återigen gått ut och fortsatt. Fanns inte så mycket för mig att göra så jag stannade kvar här inne.
Senare ska vi äta middag. Jag ska gör mig i ordning. Åka till F-bro och träffa fam S, Maria&Thomas, Johannes, Kristofer. När det har blivit ett avslutat kapitel skulle vi tydligen åka hem och äta räkor, må jag säga. Det blir nog finnemang, ska vi se. Och sol är det också, Sverige är stumma av förvåning och beundran.

/ I.T.E.L

image1 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0