gårdagen;

Ah, igår var det verkligen supertrevligt. Kom hem sent och då fullkomligen stöp jag i säng på direkten.
Först grillade vi och därefter spelade något 'träspel' som påminner om vanligt kubb.. eller inte. Jag kom tvåa och Esben vann! .. Det tog ett tag i alla fall och när vi var klara hade det mörknat och blivit ordentligt kyligt. Vi drog oss inåt, fikade, drack kryddthe och kaffe och Kristofer och Johannes hade bakat jättegod äppelpaj. Sedan var det återigen dags att aktivera oss lite. Kristofer fixade fram en halsduk, en basker, ett par handskar, en 200g marabou, gaffel och kniv och så en tärning. Man satt i en ring runt bordet, i tur och ordning slog man tärningen. När någon fick en sexa skulle denne börja klä på sig (halsduken, handskarna, baskern) och sedan skära en ruta choklad. Men om någon hann slå en sexa emellan skulle den istället börja klä på sig och ja, man blev helt exalterad, frustrerad och apatisk. Hur roligt som helst. Föregående kväll bjöd på många skratt och trevligt umgänge. Tack!

Dagarna som följer nu, fram till helgen, ser jag sannerligen inte fram emot. Nationellt i matte och jag kommer att bli tvungen att plugga varendra dag. Det kommer gå åt skogen. Är det något jag verkligen har svårt för så är det matten. Inget illa ment om vår mattelärare, men han är värdelös på att förklara, i alla fall så att jag ska förstå. Mh, det här blir inte roligt, jag skulle verkligen behöva någon sorts extrahjälp.
Sedan ska jag hinna med att plugga inför de tre-fyra spanska delproven kommande vecka och så också rida Mozart. Det här känns inte alltför väl. Blir snart knäpp på alltihop. För lite tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0