helgen...

.. har vart trevlig! I fredags kom Saxin och uteritten var dessvärre bara att glömma, Råttan hade slängt av sig en framsko. Tog båda hästarna till ridhuset istället och red dressyr. När vi kom hem drog vi iväg på moppepederna och käkade pizza. Jag och Saxin är sannerligen kända för att endast äta nyttigheter. Just ja, tilläggas skall att Saxin fick problem med ryggen efter vi vart i ridhuset. Hon blev en invalid som knappt kunde gå. Från sexton till åttiofem på bara några minuter, enastående! Kutryggig, klagande, haltande.
På lördagen åkte vi in till Arboga. Jag satt barnvakt ett tag och sedan var det meningen att Saxin skulle med till fam. S, men eftersom hon knappt kunde röra sig så åkte jag dit själv. Supertrevligt; många skratt, mysiga pratstunder och uppmuntran. På kvällen kom det folk (.. var iofs en hel del folk som kom och gick under hela dagen) och vi åt mat, gick en ganska långpromenad ned till vattnet, vackert, må så sägas. Träffade även 'brorsan' och hans fru vid varvet. Medelåldern låg nog på minst femtiofem år, men min uppskattning av "äldre" människor ökar verkligen. Många givande samtal och vishet utbytes (nu låter jag som om jag vore sjuttiotvå, jag vet).
Idag har det bland annat träffats vänner och delats reklam. Ska strax ner och äta, sedan står mocka på schemat därefter får jag se hur kvällen fortlöper. Vore nog en bra idé för min del att läsa lite om palestinakonflikten, annars blir magister so-lärare besviken och suckar djupt.
Någon annan som haft en trevlig eller möjligen händelserik helg?
Tjarrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0