hope for the hopeless

Jag tror att mina depp-ångest-jagärsåäckligtlöjligtkär-inlägg kommer sakta men säkert avlägsna sig framåt helgen. Just nu så är det allt det med nationella, matten, som är så otroligt superviktigt att jag bara inte får misslyckas. Är nog lite därför alla jobbiga känslor yttrar sig och kommer upp till ytan.
Sitter nu och väntar på att Maria ska ringa, sedan ska jag ut till hästen för att bege mig till ridhuset - bara att hoppas att hon ringer SNART.
Hur som helst. Jag kommer nog köra in lite depp i det här inlägget också. Precis som jag skrivit så många gånger tidigare så måste jag skriva av mig, annars kommer jag inte kunna sova överhuvudtaget i natt.
Jag undrar när jag ska sluta titta efter dig, när min blick ska sluta söka efter dig.
Jag undrar när alla dessa känslor för dig, om dig, ska ge sig och låta mig vara ifred.
Jag undrar varför jag inte lyckas slita mig loss, varför jag är så fast i den här slibbiga gröten.
Jag undrar ständigt vad jag ska göra för att sluta tänka på dig.
Jag tycker om dig så innerligt mycket, vilket är helkonstigt. Du är så långt ifrån mig som det bara går att komma. Du är så långt ifrån mina så kallade ideal som det är möjligt. Jag kan inte för mitt liv komma underfund med varför jag är så besatt av dig. Jag önskar, jag vill, kunna slå bort alla tankar och känslor. Men jag är fast. Jag sitter fast i den här skiten och får ensam försöka arbeta mig ur det. Det vore lättare om man fick bestämma vem man blir 'kär' i. Det skulle underlätta något alldeles väldigt om man fick bestämma själv vem man ska tycka om. Uppriktigt, så ärligt som det bara kan bli, svär jag på att om jag fick välja ; så skulle jag välja bort dig.
Jag avskyr att vara ung. Hopplöshet.

.. det är bara ord och tankar. Ingen behöver vifta med någon pekpinne.
Tankar och känslor är ingenting man kan förhindra, man har rätt att låta dem flöda fritt.

Jag påstår inte att jag älskar dig,
för det gör jag inte,
... men när du är i närheten:
- ja, då slår mitt hjärta hårdare
fjärilarna flaxar som aldrig förr i min mage
mina ögon fastnar på dig.

Dåliga saker just nu:
- har inte en aning om vad jag ska gå på gymnasiet, sista valdag: fredag.
- jag känner alldeles för mycket för .. dig
- jag orkar inte plugga matte
- vilket resulterar i att jag kommer köra på nationella imorgon
- vissa personer snackar bara en ren massa skit
- jag har stora sömnsvårigheter
- jag brände tungspetsen på glödheta makaroner

Bra saker just nu:
- Mozart börjar gå riktigt bra (nu jämför jag med den träning vi har haft tidigare osv)
- jag har börjat cykla till bussen
- på fredag kommer emilia
- mitt tal är klart
- det är grymt fint och härligt väder hela tiden
- snart helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0