tetisdag

Idag har jag sörplat te i stort sett hela dagen, har minst druckit ett par liter, vilket jag tror är en bidragande orsak till mina sömnsvårigheter. Jag åkte hem vid lunch, min hals värkte och huvudet dunkade, för en gång skull är jag till och med sjuk på riktigt. Har till störst del suttit här och skrivit, druckit te, men var också ut en sväng och hjälpte mamma att ta in hästarna. Så skulle jag gå och lägga mig för en stund sedan, eller ja, för drygt en och en halvtimme sedan, vände och vred mig tvåtusen varv. Till sist var det bara att konstatera att jag kan inte sova, hur gärna jag än vill. Delvis är jag inte jättetrött (men det har iofs aldrig hindrat mig tidigare) men så ligger jag och stressar upp mig, efter en stund är det rena paniken som brottas med mig. Jag har tusen tankar inom mig som ständigt ploppar upp, omöjligt att stoppa. Dessa innehåller bland annat: hur jag ska hinna med Mozart så mycket som behövs, kommande läxor och läxor som jag inte har gjort som jag borde ha gjort, osv osv osv (de mesta tänker jag inte skriva här, det är både simpelt och rentav löjligt, jag rår bara inte för't!) Nästa problem är att jag kan inte sova med stängd mun, för då kvävs jag, nästäpphet - kallas det. Jag kan inte sova med öppen mun för att då torkar halsen igen och svider riktigt illa. Jag menar, vad gör man då? Usch, nej, det här är inte roligt. Jag skulle behöva både nässpray och lugnande, det är ju på gränsen till ångest.
För övrigt fick jag veta att jag preliminärt kom in på båda de linjer jag sökt, känns bra, även om jag kanske inte är direkt överraskad.
Jag behöver verkligen vara i skolan nu, så mycket grejer den här veckan som måste göras. Och så blir jag sjuk... varför just nu? Varför kunde de inte ha kommit lite mer lägligt? Men det är ingen idé att bli förvånad, tur har aldrig vart min starka sida. Jag får väl helt enkelt fortsätta dricka mitt te...

GodnattGodnatt!


Kommentarer
Postat av: saxiiin

Det är bara för att jag inte är i närheten. För vi alla vet ju att du smälter så fort du får se mig..! :')

2008-04-01 @ 23:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0