andra dagen

Bloggen gjorde uppror igår eftermiddag och kväll, därmed inget inlägg.
Just nu skulle jag kunna summera allt med ett ord: trött.
Jag är så trött att jag utan tvekan kan somna sittandes, ståendes eller hur som helst. Jag är hysteriskt trött. Jag har väl kanske inte sovit alltför många timmar de två senaste nätterna men skolan tär på krafterna. Trots att vi i stort sett inte har gjort någonting. Vi har kört namnlekar, lärarna har försökt lära sig våra namn genom att repetera och repetera. Introduktion i idrott, svenska och engelska idag. Ny klass, nya människor. Svenskaläraren verkade för övrigt riktigt bra. Engelskalärare med energi. Något man kanske saknat lite tidigare, i alla fall har jag gjort det.
Imorgon börjar vi inte förrän 10.15 och vem kommer bli tvungen att gå upp runt 6 i alla fall? Jo, jag. Lite småtrist. Just det ja. Jag försov mig idag. Det var mindre roligt. Vaknade halv 6 av att mobilalarmet ringde, precis som beräknat. Dock var jag jättetrött och somnade om. Farligt. Slog inte upp ögonen förrän 06.25 då jag fick riktig panik. Men jag hann göra allting som jag tänkt. Det var ju tur.
Idag skulle jag öppna mitt skåp för första gången. När jag öppnar det ligger det fullt med böcker, handduk, blöta kläder och pennor där inne. Jag blev minst sagt förvånad. Men jag fick ett nytt skåp. Ett underskåp. Igen. Jag gillar verkligen inte underskåp.
Första veckan i september, ons-tors, ska vi ut och vandra. Fruktansvärt. Sådant gillar verkligen inte jag. Först gå 6km till någon gammal skola någonstans. Det finns dusch och bastu där så jag hoppas verkligen att de även finns tillgång till en riktig toalett. Annars stannar jag hemma! Fy. Avskyr att göra diverse behov i skogen. Dagen därpå ska vi hur som gå ytterligare 9km innan vi får åka hem. Detta för att lära känna varandra. Roligt.
Ho!

Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Stackaren att du inte sovit ordentligt, det är betungande! Du får sova ikväll!

2008-08-19 @ 18:36:16
URL: http://theartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0