badkarsbadande

Saxin och jag kom häromdagen in på ämnet badkar. Varför minns jag såklart inte. Men ungefär såhär utspelade sig vår konversation (det började med att Saxin undrade varför jag inte använde vårat badkar något):
"Nej men varmvattnet räcker inte för att fylla hela badkaret. Du vet, varmvattenberedaren..."
"Men... varför skaffade ni badkar då?"
"Öh... [ida sattes härmed på pottkanten] jag vet inte."
"Men.. nähä..."
"Eller. Jag tror vi använder det för att bada hundarna i."

Bara för att kontrollera varmvattnet bestämde jag mig nu för någon timme sedan att tappa upp ett bad. Jag fyllde på trappvis så jag fick det riktigt varmt. Skönt. Men nu är varmvattnet slut. Vad gör det om hundra år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0