Blogglista

Jag tänkte göra en lite blogglista på bloggare som jag har fastnat för på ett eller annat sätt. Jag såg i en annan blogg lite tidigare idag att det fanns en sådan s.k "utmaning" att lista sina favoritbloggare. Så för er som är intresserade av lite läsning som faller mig i smaken... here we go:

Nummer1. *fanfar*
http://johanwiman.blogg.se/ : En kille som jag egentligen inte har en aning om vem han är. På ett bananskal halkade jag in på hans blogg. Och ja, det är den bästa jag någonsin läst. Han skriver med en oslagbar humor och jag är imponerad. Hans uppdateringar är möjligen inte alltför täta, men när de väl kommer, ja, då tar dem en med ofantlig storm!

Nummer2.
http://storstadspojken.wordpress.com/ : Ja, det är välkända Blondinbellas pojkvän. Han har inte hunnit med många inlägg ännu men om han fortsätter såhär så kommer jag med all säkerhet behålla han på min toppfem lista. Killen har humor. Humor är för övrigt a och o när jag väljer vilka bloggar jag läser och följer. Dessutom är han relativt jordnära och nästintill intressant.

Nummer3.
http://theartist.blogg.se/ : det är inte min starka sida det här egentligen att sitta och länka till folk som redan ligger på topplistor. Jag föredrar att framhäva de som egentligen är fantastiska men ännu inte kommit fram ur.. öh.. mörkret? Det här är i alla fall Eriks blogg. Han har precis tagit sig upp på blogg.se:s lista. Välkommen!, skulle jag kunna säga om jag befann mig där. Han skriver personligt, med humor (återigen) och över hela hans stil ligger någon charmig knäpphet. Han är värd att rekommenderas, trots att han redan ligger på listor.

De tre ovan mig är alla tre killar. Kanske är killar roligare än tjejer. Jag vet inte. Alla tre har bra stavning, vilket jag gärna prioriterar även om jag sällan är felfri. De är sparsamma med smileysar, framförallt. NU ska jag presentera nummer 4.

Nummer 4.
http://engulanka.blogg.se/ : Med en trumpetfanfar presenterar jag Saxin. Hon är mindre sparsam med smileysar, dock klagar jag inte på hennes stavning (speciellt ofta..). Eftersom vi känner varandra mycket väl tycker jag mycket om att läsa vad som händer i hennes liv. Hon blandar humor med vardag. Vanligtvis skriver hon ett inlägg om dagen som sammanfattar hela hennes dag. En trevlig ung tjej med utomordentligt ordförråd!

Nummer5.
Nu var det egentligen slut. Jag läser vissa fler bloggar, men det är av personliga skäl. Fniss. Visst, jag skall erkänna att jag håller ett extra öga på många kändisbloggar. Det är inte min starka sida det där att läsa om (till viss del) ytlighet, mode, fester och kändisfenomen. Men ändå kollar jag ändå nästan varje dag; stinalee, blondinbella, Tobias (grymtroligperson).
Ska jag skriva några rader om vad jag tycker om var och en av dessa också kanske? Inte för att min åsikt spelar någon roll men... (nu pustar ni, skakar tungt på huvudet och tänker: ha, vi skulle ju kunna försöka hindra dig.. dina inlägg är redan milslånga)
Stinalee. Relativt jordnära. Skriver på ett sött sätt och bryr sig om sina läsare och deras åsikter samt tankar. Avslutar ibland med att "vad tycker ni om det här..?" Kan tänka mig att det är en tjej med varm insida. Hennes blogg är naturligtvis lämpad för hela allmänheten men jag skulle nog vilja påstå att den drar nog flest tjejer i tonåren. Hon är i alla fall den kändisblogg jag allra helst föredrar.
Blondinbella. Hon är intressant av den anledningen att man blir aldrig klok på henne. Ena sekunden kämpar hon för människans rättigheter och i andra sekunden trallar hon runt i päls. Helt upp till henne, faktiskt. Men hon skapar åsikter som ofta "skriks" ut, vilket av vad man har förstått kan dra slutsatsen; det är vad hon är ute efter.
Tobias. Han har väl egentligen ingen speciell humor. Han posar, visar upp nyinköpta kläder och dagens outfit. Det kan ju tänkas vara intressant. Även han bryr sig om sina läsare och ser till att engagera dem. Trevlig kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0