IMPETIGO

Vattkoppor och dylikheternas sjukdomar trodde jag var över. Jag trodde man drabbades av dessa snuskigheter när man var liten. Men uppenbarligen kan man bli sjuk precis när som helst och självfallet, naturligtvis, ska detta hända dagen före skolstart. Första dagen på gymnasiet. Varför, VARFÖR är jag inte förvånad? Och vem har vi att tacka, dagen till ära? Jo, min lillebror. Vi upptäckte böldpesten på honom igår kväll. Röda utslag på hela kroppen. Varfyllda blåsor. Riktigt äckligt och motbjudande. Vem tror ni har fått några såna på ryggen nu? Precis. JAG! Och vad är det för något? Det är Impetigo. Men andra ord... SVINKOPPOR! Och hur får man in sådana i huset överhuvudtaget från första början? GENOM ATT INTE DUSCHA, hålla sig ren. Min bror får man tvinga in i duschen med våld och tro mig, vi gör det också. Men kan han smita undan, ja, självfallet gör han det och går hellre runt och luktar gamla skosulor. Hur kan man ens vilja göra det? När får killar duschlust egentligen? Är det något medfött, för i så fall är min bror utan hopp i den frågan.
Men nu får han stå sitt kast, otäckheter över hela kroppen som vittnar om att han är drabbad av någon sjukdom. Jag anser att vi ska behandla honom som en spetälsk, sätta honom i karantän och ge honom mat i skyddsdräkt och  välisolerad luftmask. Det är så vidrigt! Jag smittar åtminstone inte det allra minsta och om jag inte stöter på någon med röntgenblick blir det inga problem. Så länge det inte ploppar ut några i ansiktet är det lugnt. Det här är inte roligt. Inte det allra minsta roligt.
MEN jag är öppen i min blogg. Ingenting är för privat. Jag kanske överdriver en smula. Men allt är på topp!
Yeah, right.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0