Jag är sämst!

Jag bloggade inte igår och inte under helgen. En dag klarade jag av att ta bloggsemster. Hur löjligt är det inte?
Vad som fick mig att skriva ett inlägg nu?
Att jag har haft högsta antal besökare de senaste dagarna och då känns det ju näst intill riktigt värdelöst att inte uppdatera. Då förut när jag låg på 3-4 besökare per dag, då hade jag minsann inga problem med att uppdatera sjutusen sidor, men så nu när det äntligen börjar bli lite förändring, då slutar jag. Kanske lite opassande. Nej, vi kör på lite grann.
Trots att jag vet att ni är flera stycken som nu sitter och hånflinar lite elakt och tänker att: "jaha.. det var väl det jag förstod.." eller ; "långt uppehåll.. yeah, right!". Men hur som helst är jag back on track, tills vidare.
Idag och igår har varit mina mest husliga dagar i hela mitt liv.
Vi börjar med igår. Då fick jag för mig att städa varendaste hylla i badrumsskåpet. Det tog närmare tre timmar, men det var det värt. Bort med gamla snuskigheter och in med nya fräscha burkar med lappar, så det blir lättare att hitta. Saxins mamma har påverkat mig. Jag har blivit hjärntvättad av alla hennes burkar och lappar. Sen fixade jag mat!
Idag, det vill säga när jag äntligen fick ändan härifrån, har jag frigjort hela köket från disk och dylikheter. Jag lagade dessutom middagens föda samt gjorde tre tomatpajer till föräldrarna som tacksamt lovade ta med sig varsin till jobbet. De vågade förmodligen ingenting annat.
Sen så har jag faktiskt kört bil. Jag fick köra bort till grannen och hämta havre. Dock inte själv utan med en hysterisk kvinna vid min sida. Vår granne såg medlidsamt på mig och sade sedan att när han fixat ett av sina gärden skulle jag få köra där och "lära mig lite på egen hand... det går nog.. ehm... bättre". Så det blir nog skojfriskt.
En annan viktig sak jag bör förtälja för era nyfikna öron är att jag har haft ögoninflammation för första gången i mitt liv. Det var spännande. Dessa otäckheter började i söndags förmiddag, på eftermiddagen hade jag  i stort sett inget smink kvar överhuvudtaget. Ögonen kliade och rann alldeles oförhindrat. Ögonvitan blev rödsprängd och mina ögon var inte alls glada. Men idag mår de bättre, tack. Det gick snabbt över.
Dessutom. På tal om mina stackars ögon. Saxin hänvisade mig ovetande i fredagskväll till något frätande medel att avlägsna min makeup med. Vips så hade jag ett sår under ögat. Det var allt annat än tjusigt. Jag skyller på min bror. Men det är också i stort sett borta nu.
Jag har egentligen mycket mer att skriva om än dessa triviala ting men det får vänta. Vem vet hur länge.

Kvällens låt är följande och den är förmodligen en av de bästa jag hört på mycket länge:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0