hej.

Just nu.
Jag har inte en aning om vart jag skall sova i natt.
Jag blöder på fingret.
Jag är spyfärdig på min lillebrors alla trolleritrick.

Helt underbar kväll. Roligaste på ett bra tag. Fick åka med E och D till Fbro
och under fikan samt hemresan, ja, humor.
"träd fram."
"så lång är jag väl inte..."
hysteriskt. Så dåligt att det blev roligt.
Ojoj.

Mojje, älskade extrafarmor, ligger på sjukhus. Svår hjärnblödning.
Fruktansvärt.
Så, känns ganska så sorgligt.
Så fort jag vet om hon skulle känna igen mig skall jag åka in och hälsa på henne.

Jag saknar redan Kristofer.
Och jag saknar redan Johannes, trots att han inte flyttat än.

Den älskade trion.
Kristofer. Johannes. Fredrik.
Nu när jag packade ned allt i lådor slog jag in tavlan från dem riktigt, riktigt noga.
Inga risker!
Två tidningar samt massa tejp.
Fy. Sorgligt det också, fast på ett helt annat sätt.

Vill klippa mig. Och färga håret. Och skaffa glasögon med fönsterglas.
Och så vill jag att det ska bli fem minusgrader och lite snö.
På min önskelista finns också en mobil som inte stänger av sig hela tiden,
slät och fin hy samt en behagligare sadel.
Jag ger upp, trots att jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet.

Jag kollade precis efter.
Jag blöder på tre fingrar.
Förbaskade tapeter.

Imorgon jobbar jag 9.30-16.30
Inte jätterolig tid, får börja tidigare om jag vill.
Men jag vill inte.

Äsch.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0