HOLEY!

Städar. Städar är precis vad jag gör. Städar, röjer och städar. Just nu håller jag på och plockar in alla mina saker i min garderob, dvs. alla mina kläder. Jag sov i mitt nya rum i natt som var. Soffan är på plats, ytterligare saker kommer enligt mina förhoppningar upp idag.
Igår gjorde jag diverse otäckheter.
För det första städade jag konstant från klockan ett till åtta på kvällen. Då tog jag en liten paus och gick ut till hästarna och bar upp soffan. (på förmiddagen tog jag och mamma världens härligaste vinterritt!) Sedan fixade jag lite mat till mig och bror, pratade en stund med t och så kom Esben på besök. Mitt i natten. Klockan elva. Den killen är den härligaste jag känner! Med sig hade han älskling! Jag ville adoptera henne, men icke. Det är en hund vi pratar om nu.
Efter det klinkade jag på pianot en stund men ganska snart kom alla måsten ifatt mig. Städningen fortsatte. Jag har aldrig i hela mitt liv städat så mycket och ändå är det fortfarande massor kvar att städa. Den årliga storstädningen. Suck!
Ett exempel på otäckhet var när jag fick för mig att tömma komposten under diskbänken. Jag tar ut hinken där den otroligt stinkande påsen ligger. Jag och bror ser ner i hinken och börjar gallskrika. Båda skriker! Jag TAR i påsen med HÄNDERNA och lyckas lyfta ur den. Stanken är värre än magsjukans värsta spya och på något sätt lyckas jag tvätta ur hinken. Min bror var mer livrädd än jag. Tror nästan han blev lite imponerad av sin sjukligt modiga storasyster... eller så blev han bara äcklad.
För övrigt var det dessutom första gången i hela mitt liv som jag stod och malde ströbröd klockan halv två på natten.
Tio i tre låg jag i sängen. Helt slut. Dock var jag då så uppe i varv över vad som behöver göras idag att jag var nära att gå upp och köra i gång med garderoben redan då. Jag somnade till slut.
Nu sitter jag här, i ett par minuter bara! Måste fortsätta!
På något vis måste jag erkänna att jag gillar att städa. Åtminstone när man ser resultatet.

Mamma har uppdaterat; (måste ju göra lite reklam) www.summerjam.webblogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0