lov, min vän.

Idag har jag tagit lov. Jag tycker att jag förtjänar det. Om någon har något att invända så kan denne vända sig till min advokat.
Idag när jag kom till skolan så var jag.. väldigt själv. Varken Elin, Amanda eller Emelie dykte upp, inte heller under hemkunskapen när Maggan enträget fortsatte med sitt: "emelie.. oscarsson?" fanns de där. Nej, jag var själv. Genomled första lektionen, tristess ab. Riktigt sjukt tråkigt. Så på rasten ringde jag Emelie. Samtalet var ungefär såhär:
E: "Ah?"
I: "Vart är du?"
E: "Hemma"
I: "Varför då?"
E: "Jag har ont i huvudet."
I: "Vart är Elin då?"
E: "Vet inte."
I: "Vart är Amanda då?"
E: "Vet inte.. är ingen där?" *skratt*
I: "Nej, jag är helt själv!"
E: "Jag kan komma och hämta dig med moppen."
Sagt och gjort, Emelie kom efter att jag lyckats knalla en bit och hon eskorterade mig hem till henne på hennes vackra, svarta crossmoped (som jag senare fick köra, jag fick intrycket av att Emelie gärna skulle ha mördat mig men...). Väl hemma hos Emelie red vi hennes hästar, Blå och Sonita. Jag red ponnnnnny. Efter den upplevelsen fixade vi i stallet och Amanda kom. Till detta hör att Emelie ser någon komma cyklandes på deras grusväg vilket hon fräser åt mig: "in där.. försvinn!", i rädlsa av att det kunde ha vart någon medveten släkting. Men nej, det var ju bara Amanda.
Inne i Emelies hus sjöng vi sing star i nästan tre timmar, detta resulterade i att jag blev grymt hes, men nu fungerar min röst just fine. Jag vann inte en enda gång, men det var hur kul som helst. Jag måste helt enkelt införskaffa det. Trist för min omgivning, men ack så roligt. Kommer kunna underhålla mig i timmar, må så sägas.
Jag är jättetrött. Ska snart duscha. Skriva om talet till ikväll. Sedan blir det Arboga, träffa Emilia.
Imorgon blir det sovmorgon (ingen skola, no way!). 'stan' för att lämna tillbaka böcker+retunera paket. Sadelprovning.
Lördag.. innebandy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (KULKULKUL!!!!!!!!!)

TJADÅ!


för övrigt, vad jag känner nu.. : besvikelse

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vem tillbringar du alla hjärtans dag med? Svara i min blogg!

2008-02-14 @ 16:53:17
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0