You will always be the past, the love, the memories.

Nu sitter jag här igen och lyssnar på James Blunt, förstår inte riktigt hur det har gått till. Och jag luktar svett! Så kvinnligt som det bara kan bli, må jag säga. Ska snart gå ut och ge hästarna hö och därefter duscha och fixa mig, jag ska ju som sagt med morföräldrarna och kolla på revy ikväll. Spännande. Jag gillar ju teater och revy och allt som har med skådespeleri att göra, så det blir nog en heltrevlig kväll. Har målat naglarna, vill jag ju bara meddela. Det är Inte varje dag det händer, sensation! Ibland så överväger jag att kanske bli lite mer kvinnlig och femenin, men jag vet inte. Jag är inte så säker på vem jag egentligen är. Eller jo, jag är Ida som antingen inte pratar alls eller som pratar utan att tänka mig för och häver ur mig både det ena och det andra. Hur jag än gör så är jag lite underlig. Antingen så får man ju helt enkelt acceptera läget eller försöka ändra på sig. Jag är ju den jag är, men vill jag verkligen vara just den personen? Vill jag vara den som alla tänker på, på ett visst sätt? Nja, det tåls nog att fundera över. Det kommer väl kanske mer med åldern också, sexton år.. man är ju trots allt fortfarande bara en ung människa utan några större erfarenheter. Det kommer väl med tiden, det måste det göra.
Hur som helst, nog med utsvävningar och djupa tankar om mitt, inte alltför spännande, liv. Tränade ju idag. Jag har träningsvärk (sedan jag började träna igen så har min michelinformade kropp ständig träningsvärk) redan nu och är trött, men ack så bra jag känner mig. Jag är inte duktig på något egentligen, men bara att få ändan ur vagnen och faktiskt prestera får mig att må bra, känna att jag har klarat av något. Persade i kula idag. 10.41, kändes bra och ptja, skönt att se lite resultat.
Så nu sitter jag här (konstigt nog hamnar jag alltid här till sist) som sagt och uppdaterar en aning. Överväger att se över min sk bok (det SKA bli en bok!!). Har nu lyckats knåpa ihop 60 boksidor. Men skrivandet har legat nere i några veckor nu. Har inte känt mig alltför inspirerad och tiden har inte räckt till. Att försöka kombinera 1-2 hästar, friidrottsträning, skola, läxor m.m är inte det lättaste, och då hinna med andra hobbisar är inte.. möjligt helt enkelt. Men det ordnar sig, jag tycker det är skönt att hela tiden ha mycket att göra, men ibland kör det ihop sig en aning.
Morföräldrarnas hundkräk pissade precis på mitt rum. Jag hatar det lilla hundaset!
Nej, nu ska jag bege mig.

Ptjarrå!

I really want you to really want me
But I really don't know if you can do that
I know you want to know what's right
But I know it's so hard for you to do that
And time's running out as often it does
And often dictates if you can't do that
Fate can't break this feeling inside
That's burning up through my veins

I really want you
I really want you
I really want you now

- jag tycker om
dig.


uppdatering kl. 22:59
Kom nyss hem från revyn. Eller ja, nyss och nyss.. sedan jag kom hem har jag hunnit mata fiskarna, hästarna och tvättat bort smink och lite sådär. Är just nu ganska trött, men det borde snart gå över, har verkligen ingen lust att sova än. Har ont i magen och det är inte speciellt roande, går väl över så småningom eller så blir jag magsjuk. Överraskning!
Hur som helst så var revyn ganska okej. Den är ju väldigt amatörmässigt upplagd, men det bjöds på en hel del poäng och man måste nog vara född och uppväxt häromkring för att förstå ungefär hälften av skämten. Men som sagt så var det ganska roande och dråpligt. Vissa skådespelare var ju bara för sköna, vilka människor. Jag skulle också vilja vara med på någon teateruppsättning, men jag har ju trots allt ingen tid för sådant. Vi får väl se när jag blir pensionär, då har man nog en hel del tid. Då ska jag bli en känd skådepspelare inom teater.
Hoppas att mamma, bror och pappa har det bra i Linköping (disney on ice).. kommer hem imorgon. Skönt med lite omväxling, lite lugn och ro, men ändå på något vänster så känner man ett stygn av saknad. Eller kanske inte saknad direkt, mer oro.. Att de ska komma hem helskinnade etc. Men men. Nog för ikväll.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: malincatrin

Gillade din frågeställning, "Jag är ju den jag är, men vill jag verkligen vara just den personen?". Precis vad jag sälv frågar mig ibland.

2008-01-26 @ 15:10:38
URL: http://malincatrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0