Fiske

Jag med familj for iväg för att utöva lite fiske. Det var meningen att vi framåt kvällskvisten skulle försöka få lite ål, men det blir nog ingenting av med det. Såhär dåligt har det nog aldrig nappat! Jag har inte sådär jättebra tålamod, därför slänger jag i en mask, drar det inte i linan nästintill direkt drar jag upp och kastar ut på nytt ställe. Därför passar det bättre för mig att kasta. Men eftersom vi höll oss på sådana ställen där man lätt kan fastna fick jag bara pappas sämsta drag. Ja, först kastade jag fast mig och hejdå draget och så fick jag ett nytt som om möjligt var sämre än det första. Jag fick åtminstone flest fiskar, tre aborrar! Jag drog hem för en stund sedan. Tålamodet tog slut, alldeles sönderäten av alla envisa mygg och trött. Nu ska jag väl snart pallra mig ner och duscha...

.. varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0