halvtaskig grå dag

Jag har lovat mig själv att inte skriva några väderrapporter, men det här är ju nästintill skamligt. Hela dagen har det regnat, åskat och varit rentav sorgligt. Men jag ska inte gnälla, det skulle ju kunna vara så mycket värre. Det skulle ju till exempel kunna snöa.
Det är nästan lite pinsamt att erkänna vad jag har ägnat mig åt den här dagen. Men det skulle aldrig falla mig in att dölja något för mina läsare.
Jag har sovit. Jag har sovit otroligt mycket. Jag sov ända fram till halv tolv. Jag tog igen timmarna jag förlorat på loftet i husbilen de senaste två nätterna. Det var gudomligt skönt. När jag väl vaknade och fått i mig lite frukost tillbringade jag följande fyra timmar att läsa ut Stieg Larsson, bok nummer två. Nyligen började jag precis på trean, den sista utgivna. Skam är att vi inte har den sista som pocket utan som en bok. En enorm bok. Ett mordredskap rentav.
Jag har alltså läst och sovit. Överväger att ta en promenad med hundarna om regnet lugnar sig. Är för tillfället bedövande trött och skulle med lätthet kunna somna. Framåt elva kommer detta dock ha gått över och jag kan lägga all min energi på att fördjupa mig i bokens blad samt äta äppelbåtar.
En stor stark skulle sitta fint i nuläget.

Härlig kille.
Lyssna och njut.
 
19.43
Den här lilla uppdateringen beror på att jag precis upptäckte något alldeles fruktansvärt!
Jag har alltid varit ett stort fan av serien beverly hills. Jag följde maniskt vartenda litet avsnitt klockan 15.40 varenda vardag, jag var som besatt. Visste jag att jag inte skulle hinna hem av någon anledning spelades det in. Jag klarade inte av att missa det. Det var som min andra familj, skämt åsido.
Nu bläddrade jag igenom tvtablån av någon outgrundlig anledning, jag tittar egentligen aldrig på tv. Och där upptäcker jag i kanten att Shannon ska joina, vara med i... just det, vadå? BEVERLY HILLS "TVÅ". Kan man bli annat än upprörd? Nu får de väl ändå ta och ge sig. Man gör inte en b-variant-uppföljning på en sådan enastående serie. Jag tyckte det var nervpåfrestande bara mot slutet av serien, då många hade blivit utbytta och tillagda. Där gick gränsen. Men så nu får de för sig att göra ytterligare fler avsnitt med helt andra karaktärer. Varför är min fråga? Det är väl ändå att härda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0