liten farbror

Jag stod nyss nere i köket och lagade lite mat. Min lillebror satt vid bordet och rensade svamp (ja, ni läste rätt, han rensade svamp. häromdan plockade han dem och nu får han således rensa dem) och tvn stod som vanligt på och gastade. Först kollar han på någon usel komediserie och då låter jag bli att säga något, vi har ju trots allt inte samma humor. Men så börjar det spela gammal musik och vaser och grejer dyker upp på skärmen.
"Vad är det vi kollar på egentligen?" undrar jag med viss skepsis.
"Antikrundan", svarar han oberört med blicken fäst på tvn.
"Och varför då?"
"Det är bra", får jag till svar.
Jaha, inget att diskutera med andra ord. Så vitt jag vet är det kanske inte alltför många barn som rensar svamp och kollar på antikrundan, men jag är ju å andra sidan inte speciellt bevandrad.


Kommentarer
Postat av: Henry

Antikrundan är det bästa tidsfördriv som finns! Mycket bra serie, jag följde det när det gick på svt i vintras...

2008-07-31 @ 12:03:50
URL: http://leavingfargo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0