tada

Nu har jag
- hämtat hö
- promenerat med jyckarna
- fixat hästarna
- kapat Mozarts man , om den blev rak eller inte tåls att diskutera.
Jag förstår inte vad jag ska på att göra när jag vet att jag inte är kapabel till att utföra det ordentligt. Förra gången blev den hackig, rejält ojämn och riktigt ful. Då lovade jag mig själv att inte röra den igen med tanke på den förödande utgång jag försatt oss i. Jag skulle inte ens ta i en sax i samband med stall och häst. Jag skulle knappt peta på manen än mindre få för mig att jag är duktig nog att rycka den. Jo, okej. Rycka kan jag (dvs. man liksom tar tag i en liten grupp hårstrån, tuperar runt om och sedan rycker dän slinga för att tunna och göra rakt, typ) väl göra utan att det blir för hemskt, jag brukar tröttna ganska fort eftersom det är ett riktigt pillergöra.
Nog om dessa fyrbenta djur.
Det kröp en fästing med spidermanarmar på mitt ben idag, igen. Det var hemskt obehagligt. Jag spolade ner inkräktaren i toaletten. Denne okäntkönade varelse överlevde säkert.
Imorgon tänker jag sova så länge som det bara går, vilket innebär att jag sover till det att antingen kissblåsan gör sig känd eller det blir på tok för outhärdligt varmt. I snart en veckas tid har jag sovit utan täcke. Det har aldrig tidigare hänt. Jag är rädd för att sova utan täcke och filt över fotändan. Men nu är det inte mycket att välja på. Svettas till döds eller inte svettas till döds. Det är frågan.
Sedan ska jag fixa hästarna, packa, duscha och därefter fara in till Arboga. Yes. Blir nog ganska usel uppdatering under helgen.
Den här natten ska spenderas läsandes, kanske även lite p3.

Jag har en fläkt står och går bredvid mig.
Jag har nästan fått nackspärr.
Det är inte speciellt bekvämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0