andra juni.

Sitter i skolan, vi har tydligen 'no'. Vi skall visst iväg och tälta imorgon. Jag hatar att tälta. Obehagligt, knöligt, otäcka djur. Jag tänker nog inte följa med. Vi kör med bra planering. Vi fick denna tältinformation för cirka en timme sedan. Underbart! Nej, nu kommer läraren tillbaka, tror jag.
Skriver mer sedan!
Tjarrå
(vissa skolkar visst idag! *hostochharkel*)

17.43
Jag har lärt mig en läxa.  Ja, jag har sannerligen lärt mig en läxa för livet.
Att jag gick barfota i lördags, en av de varmaste dagarna hittills, i mina helt oanvända skor var definitivt korkat. Tio stycken vattenblåsor, det är nästintill att de sitter på varann. På min vänstra häl har jag haft skoskavsplåster och idag när jag avlägsnade det var det ett stort öppet hål. Riktigt äckligt såg det ut, nästan så att jag själv blev illamående. Vi behöver inte gå in på några närmare detaljer. Känns bara en aning olämpligt att ha denna förskräckliga skoskav just nu, med bara en dryg vecka kvar till avslutningen. Någon gång i slutet av veckan eller början av nästan, måste jag åka in och handla skor, bh med avtagbara band och en utanpå kofta. Varifrån skall jag få pengar till det ifrån? Ptja, jag hoppas på någon god fe.
Men på onsdag skall jag i alla fall iväg och städa+klippa gräs hos söta lilla damen och då brukar jag ju få en slant, så att säga. Sedan får jag väl försöka tigga lite av mamma, även om det är emot mina principer. Jag menar, jag får ju mitt barn/studiebidrag, moder betalar flera tusen varje månad på min häst och vi har ju bestämt såhär, att jag faktiskt får planera och klara mig. Det har ju gått hyfsat hittills, men nu kör det ihop sig lite grann. Ja, vi får väl se. Det löser sig, sade han som sket i vasken (i know, jag har haft det 'uttrycket' förut i ett tidigare inlägg, men det passade så utmärkt för stunden).
När jag kom hem från skolan (ännu en gång tog jag och fröken P ett- bussen. Fy så skönt!) lade jag mig på studsmattan i hopp om att bli brun. Jag somnade och sov en dryg timme mitt i den stekheta solen. Jag lyckades åstadkomma kräftröd bränna på axlar och bröst. Smörjer mig alldeles frenetisk med handkräm (atrix löser allt..!) för att slippa flaga.
Nu ska jag gå ner och se om jag kan göra mig lite mat.
Någon dag ska jag göra ett bullbak, bara för att jag aldrig ens tidigare tittat åt en bulldeg (dock brukar jag äta de färdiga bullarna min moder bakar).
Tja!

19.30
When everything is wrong
I come talk to you
you make things alright
when I'm feelin' blue

20.42
På denna arma övervåning är det outhärdligt kvavt. GE MIG LUFT!

21.22
Jag är övertygad om att min häl kommer resultera i kallbrand eller något liknande. Det kommer hur som helst sluta med amputering. Skoj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0