efter regn...

Har precis kommit hem från jobbet. Är faktiskt inte anmärkningsvärt trött utan känner mig ganska fit for fight. Förhoppningsvis blir det en riktig långtur på minst 2-3 h när moder kommer hem.
Idag har det hänt både det ena och andra.
Eller ja, ingenting direkt speciellt. Men det har varit mer händelserikt än de tidigare dagarna.
Jag fick lite 'omdöme' idag för första veckan och ja, det var positivt.
Jag blev sådär riktigt glad så det bara värmde i kroppen.
Sades bl.a "Du är jätteduktig och barnen tycker verkligen om dig. Det är mycket för att du är så lugn."
Och så sade hon något mer och så: "och så är det ju en som diggar dig stenhårt, men det kanske du redan har märkt."
Jag kände mig lite tveksam på den fronten, jag vet ju inte hur mycket barnen tyr sig i vanliga fall.
Men det var i alla fall den allra minsta lilla dockan, sådär sockersöt. Tydligen så duger inte speciellt många utan hon är 'kräsen'.
Fy vad skrytigt. Men fy så glad jag blev. De meningarna ska jag bära med mig ett tag nu.

För övrigt så fick jag för första gången byta kläder på en liten herre som råkat kissa på sig. Fick byta hans blöta byxor, underbyxor och strumpor. Jag har inte tidigare haft någon direkt närkontakt med kiss om jag ska vara ärlig, men det gick bra. Riktigt bra faktiskt. Jag är nöjd! Den här dagen har definitivt varit tummen upp.

Förutom när jag skulle åka hem. Först duggade det lite smått men så öppnade sig skyarna. Regnet verkligen öste ned, jag såg knappt framför mig och det sved till rejält varje gång en regndroppe träffade min ben. När jag kom hem var byxorna så blöta att de gick att vrida ur dem och regnet hade tagit sig igenom min jacka, tröja och linne. Trist!
Men nu är jag ombytt och som sagt; fit for fight.
Mysig dag!

Pratade förresten lite med Saxin igår kväll/natt via sms.
Allt är bra med henne, lite ovant och vilset dock.
Miss you!


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0