fjärde juni2.

Jag är lite ambivalent till om jag ska ha en uppdatering med klockslag, såsom jag vanligtvis brukar göra, eller om jag ska göra som nu; "datum"2 och om jag sedan får för mig att uppdatera ännu en gång, då göra en "datum"3. Vilket föredrar ni, bloggläsare?
Någorlunda händelserik dag idag i alla fall. Först plugget (vilket iofs inte var speciellt händelserikt), sedan fortsatte jag min färd hem till Mojje. Hon har en inte alltför stor gräsmatta som jag skulle klippa. Detta är mina lärdomar:
1. Eldriven gräsklippare (med SLADD!) är värdelöst och oerhört otympligt.
2. Knähögt gräs resulterar i att gräsklipparen tuggar ihop varannan sekund.
3. Det tar tid!
Vad jag ska tänka på till nästa gång (tillämpning på punkterna)
1. Gällande gräsklippare, skit i naturen! (där fick jag allt minsann med två budskap, men jag menade att vi ska strunta i den..)
2. Hjälp äldre damer oftare så att det inte hinner bli så högt.
3. Se ovan.
Fick hämta min moped för en liten stund sedan. Hela hemvägen gick den som på räls, som ett riktigt spjut. Uppskattande och jag hoppas sannerligen att det håller i sig den här gången. Jag och moder ska ta en sväng sedan, jag ska låna E:s moppe. Håll tummarna för att den inte brakar ihop! Om den som sagt inte pajar ska jag åka hela dagen imorgon på röda faran, den fula plastbiten. Men jag ska inte klaga!
Har även införskaffat lite nya kläder:
- klänning (får se om jag tänker ha den på avslutningen eller om jag tänker låna Saxins.. suprise!)
- mångfärgat linne
- bh
- underbyxa (trosa?)
- korta leggins
- smalt blått lackskärp till min svarta kjol. den behövs piffas upp.
- svart blommig sjal
För första gången i mitt liv ska jag behålla precis allt som jag beställde. Otroligt! Till och med moder var grymt imponerad.
Men jag måste även försöka få tag i: ett par skor och en utanpå tröja till avslutningen. Spännande.
Ska dra vidare.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0