fullt upp

Jag ska börja med att återge något av en konversation som utspelade sig på jobbet idag, igen.
Två stycken 4åringar, en pojke och en flicka, satt under frukosten och försökte rimma på namn. När de kom till mitt namn började de:
"Ida..."
"Pida.."
"plida..." och så säger pojken efter lite tänkande:
"sli...da!"
Han var inte det minsta medveten om vad han sagt, utan tyckte bara att han varit duktig som lyckats med ännu ett rim. Eftersom min kollega inte verkade överdrivet road, utan drog bara lite vagt på munnen, kvävde jag ett hysteriskt skratt. Jag tyckte det var riktigt roligt. Men det är ju iofs jag. Ungar är bra härliga.

Direkt jag kom hem från jobbet drog vi vidare till Örebro. Jag inhandlade; nagellack, scrub, body lotion, hårspray, två borstar, deo och nästan en laptop. Jag var SÅ nära, men i sista sekunden fick jag kalla fötter och åkte från expert tomhänt. Nej, jag är inte redo att ta steget ännu. Jag är ju lite av en velig person...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0