fy

Att jobba 9-15 är tråkigt, vidervärdigt och långsamt. Hade precis som i fredags bara fyra vakna ungar efter lunch. Hellre att de är en 15 ungar som löper omkring, då håller man sig ju åtminstone på alerten och har hela tiden någonting att göra. Dessutom, samma sak varenda dag. Det är ju ganska taskig variation på aktiviteter under sommaren. Är ute några timmar, äter lunch, är ute flera timmar, äter mellis, jag åker hem. Så länge minstingen är kvar så går det ju an, hon drar i mig hela tiden, knäcker min fingrar, klättrar med sina sandiga stövlar och försöker dra iväg med mig till gungorna. Jo, men det är roligt. Blir 9-15 imorgon också tydligen. Stor saftig gäsp på det. I och för sig ganska skönt att inte behöva masa sig upp före åtta, men ack så segt. Idag regnade det också. Fick en rejäl störtskur över oss som varade en bra stund. Jag hämtade givetvis min sdr- jacka som jag satt och kurade i men insåg ganska snart att även jag ville ha ett par "galonisar", ett par riktigt färgglada galonisar, det må vara lycka!
Fick besked från intagningen idag. Ja, alltså det jag sökte i höst. Visst, jag var välkommen till sam. Nejtack, sade jag men tack ändå.
Överväger mycket starkt att gå och sova en stund... blir ridhuset senare ikväll i alla fall. Skönt med lite träning igen! På onsdag blir det först lektion och sedan middag med en del av folket som rider där borta... Sedan hoppas jag väl att Saxin kommer hit och uppenbarar sig.
Jag vill till Liseberg! Jag vill åka dit och åka karusell till det att jag spyr upp mina inälvor. Hyra stuga, visst, 18års- gräns där förstås, vad annars. Mor har ingen lust att åka, vi har ju sååå mycket att göra. Saxin, ska vi ta cyklarna eller?
Nej, allvarligt talat, nu är vi gravallvarligt seriösa här en sekund. Jag måste till Liseberg. Jag har av hela mitt hjärta velat åka till Liseberg sedan skolresan i 6an. Jag vill hitta på något. Skärpning, folks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0