hard work, work

Tog en kort bloggpaus, har egentligen fullt upp. Sedan senaste blogginlägget har jag konstant hållit på med någonting. Gick ut och plockade in hästarna pga att flugorna blev för outhärdliga och passade då på att ta en timmes tur på Mozart. Tänkte rida en sväng på Råttan också men det blev det ingenting av med. Efter det rastade jag hundarna, käkade lunch och sen tog jag mig an disken. När jag var i stort sett klar bestämde jag mig för att baka eftersom mormor och morfar snart dyker upp här. Så en kladdkaka blev det, gjorde det så enkelt som möjligt för mig. Sen så diskade jag det som blev efter den och jag därefter ut för att slänga ut hästarna igen. Råttan var det inga problem med men så ska mitt as ut i hagen. Självfallet sliter han sig, kastar sig undan och lyckas komma lös. Vad annars, liksom. Han drog sönder mitt långfinger, men jotack, jag överlever nog. Efter några minuter och jag lockat med min sammetslena röst: "Mozaaart.. kom hit så ska jag döda dig ditt äckliga kräk.." så fick jag tag i honom. Pjuh! När jag kom in blev det badrumsstädning och så nu ska jag väl ner och torka disk, plocka av bänkarna, möjligen dammsuga och lite annat smått och gott.
Kastar upp lite bilder i ytterligare ett inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0