natt

Sitter här helt ensam och lyssnar på http://youtube.com/watch?v=mbA0RmHD7RY, jag har inte bestämt mig för om jag gillar den eller icke ännu. Den är åtminstone mer än okej fram till 02.30, sedan blir det agressiv pianospelare. Synd!
Vet egentligen inte vad jag skall skriva. Har suttit och läst andras bloggar i någon timme nu så jag blev lite sugen på att blogga, minsann.
Har tidigare under kvällen sett filmen: "Elina". Jag måste säga att detta var en av de absolut bästa svenska filmer jag sett. Jag är typiskt en sådan som alltid, oavsett film, ska sitta och spola. Spolar en minut här, två minuter där och så har en film på 1,30 tagit slut inom loppet av 20 min, lite trist ibland.. men hur som, den här filmen, jag drog lite i tiden endast TVÅ gånger. Och det var av anledningarna: För spännande för att jag skulle kunna vänta och för att de bara filmades natur i alltför lång tid. Nej, riktigt bra var den! 
Tänkte också titta på "Loser", den tog jag slut på inom loppet av tio minuter. Värdelös film. Riktigt B med usla skådespelare! Huvudrollen där har väl varit med i någon american pie eller dylikt, värdelös! Väntar just nu på "dag och natt" med Persbrandt. Den verkar vara på tok för djup för min smak och sedan ha något slags budskap.. inte min grej, men eftersom P är med så måste jag se den. Försöker kolla på lite hjärtvärmande och lättsamma filmer nu när jag är själv...
Imorgon tänker jag ta en välförtjänt sovmorgon för sedan har jag fullt schema. Jag ska fixa hästarna, rengöra alla grejer, ta hand om hundarna (.. vilket är lättare sagt än gjort), städa rummet, rida och plugga od. Spännande. Visst. Helgen får ju vigas åt sådana nödvändigheter nu för tiden...
Jag förstår inte vad jag ska hitta på när de kommande två veckorna är avklarade. Vad ska jag hitta på? Hur ska jag stå ut? Jag trivs riktigt bra på jobbet, jag skulle gärna jobba nästintill hela sommarlovet. Självfallet är inte allt toppen hela tiden. Det är inte roligt när tiden står stilla, det är inte roligt att gå upp tidigt och jag blir emellanåt riktigt trött på ungar. Men, jag stormtrivs, det är riktigt härligt. Jag känner redan nu att jag kommer verkligen sakna en del ungar, ja, personalen också för den delen. Det är sannerligen ett riktigt härligt gäng. Nu blir det dock semsterveckor, vikariat och en aning omskakande för mig som inte har någon direkt plats. Jag är ju där jag behövs och jag kommer den tiden som passar för dagen. Men roligt, det är det allt. Nästa vecka ska jag börja byta blöja, intressant.
Imorgon kommer Saxin hem!
Längre blogg än vad jag hade tänkt, men har man ingenting att göra så har man inte. Och sova, ha! det är inte att tänka på. Delvis beror det nog på allt koffein jag har i kroppen för tillfället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0