sextonde juni.

Första dagen på sommarjobbet. Sannerligen en enastående upplevelse. Fick idag tillbringa mina 6 h på Blåmesen, där åldersgruppen 1-3 år befann sig. Imorgon, ev senare, kommer jag även att få vara med de äldre, får turas om lite grann.
Sammanfattning i punktform:
1. Mat, dreggel, snor och smutsiga händer är en underbar kombination.
2. Små barn är mer våldsamma än äldre barn. De slåss, rivs, nyps, bits.
3. Barn sprider baciller, jag känner redan nu av ont i halsen.
4. Jag älskar små knubbiga barnhänder, det är dock det enda.
5. Bajs har en väldigt genomträngande lukt.
6. De flesta roas genom att man med ett stort, lustigt leende utropar: "oj, oj, oj".
7. De små liven behöver emellanåt tanka någon form av närhet då och då.
8. Jag tänker inte byta blöja.
9. Kanske borde jag gå bf istället...
10. Tro det eller ej, men barn tycker egentligen om mig. (nu blir det en längre avslutande punkt) Som igår, då träffade vi en liten flicka hemma hos paret F, jag hade aldrig tidigare sett ungen. Det dröjde inte länge innan hon kramade mig, höll mig i handen och pratade oavbrutet. Och idag, det tog inte alls lång tid innan unge på unge kröp upp i knäet, ville ha hjälp av mig med skor och ytterklädnader och dylikt. Kanske borde jag jobba med barn. Jag vet inte (det låter inte speciellt troligt, i know). Innerst inne kanske jag är en barnälskare.. Hm. HA! Usch, nu känner jag inte igen mig själv.
En sak kan jag i alla fall konstatera. De här fyra veckorna kommer bli en blandning mellan kul, lättsamt, okej och tummen upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0