trött...

Fick igår kväll/natt information om vart jag skulle vända mig inför mitt byte av gymnasieval. Efter det var jag så nervös att jag inte på några villkor kunde somna. Kollade klockan runt ett, vände och vred mig ett tag och somnade nog någon halvtimme senare. Jag vaknar tjugo över fyra, helt omöjligt att somna om. Låg och läste en liten stund, det var ju trots allt över två h kvar till det att jag skulle gå upp egentligen. Kvart i fem gav jag upp, masade mig ur sängen och gick ner. Jag var riktigt pigg, trots mina 3h sömn. Jag gjorde frukost, fixade mig i ordning och åkte sedan till jobbet. Jag anlände strax före halv sju vilket innebar en kort dag för min del. Slutade ju då redan halv ett, superskönt! Nu börjar jag känna mig lite småtrött, men ingenting anmärkningsvärt. Jag har fått en blankett som skall fyllas i och skickas in. Bara att hålla tummarna för att det går vägen!
Har idag bytit nedkissade kläder på två barn, det gick just fine. Börjar kännas hur bra som helst det här och jag trivs. Hade ett litet samtal med en utav 4åringarna idag. Så mysig! Stora, fantastiska drömmar i en liten kropp. Jag blir helt imponerad.. och så glad. 9 av 10 gånger är det ren och skär glädje att vara tillsammans med barnen.
Men nu är det slut på att enbart vara snäll och rolig, time för att se till att få lite respekt. Barn testar mer än vad jag anade. Ser hur lång tid det tar innan jag säger ifrån ordentligt och när jag väl gör det så kollar de hur allvarligt det egentligen var. Men det blir nog bra.

Vissa saker måste helt enkelt förevigas.
Senastionella ting ingår i den kategorin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0