en gul anka.

Idag anlände Saxin framåt lunchtid. Vi gjorde efter många om och men i ordning hästarna och hon tillsammans med moder red ut(moder natur dök någonstans upp i mitt huvud). Halvvägs bytte vi, det vill säga; mamma fick åka hem, Saxin tog mammas häst och jag tog min som var åtminstone lite trött. Han hade skött sig riktigt gentlemannamässigt och sannerligen exemplariskt med ryttare Saxin på ryggen. Med mig sparkade han så jag var nära en avramling, återigen. Vad tyder detta på?
1. Saxin är en säkrare ryttare än mig.
2. Mozart känner att Saxin är sämst och är då 'snäll', med mig på ryggen känner han att det är en erfaren ryttare och testar då istället mer.
Vilket alternativ tror ni är det mest korrekta? (notera ironin i det hela)
När vi kom hem slog vi på stort och bakade. Det började med en liten oskyldig kladdkaka och breddes sedan på med både drömmar (misslyckade mardrömmar) och tre sorters muffins, med äpple, banan och hallon. Helt okej, må så sägas. Dessa bakverk avnjöt vi framför två värdelösa filmer som vi aldrig hade tålamod att se klart och sedan the new guy som vi sett minst tre gånger tidigare. Den är riktigt dålig, men vi gillar't.
Nu sitter vi här, ivrigt väntar på att Fargo ska börja fem i tolv. Det ser ut som om det bara blir sju timmars sömn för mig i natt. Men jag har halsont och börjar känna mig en aning sjuk, det vore väl lagom och passande inför Sthlm- resan på onsdag.
Hur som.
Jag har ju en del som läser min blogg varje dag, någon som kanske vågar ge sig till känna? Vore trevligt att åtminstone ha en liten humm om vem, vad och hur (.. och med hur många! - källa: örebrospexet). Ni kan ju i alla fall lämna ett litet hej!
Övrigt: Ni som vill ha något att göra kan ju besöka; engulanka.blogg.se, i och för sig har hon inte uppdaterat sedan den 22 februari om jag inte missminner mig, men hon blir glad. Glada människor är trevligt.
Blir nog ingen mer uppdatering idag, jag är inte det minsta depp för tillfället. Ha! Så, väl mött, på återseende, ny text imorgon.
Godnatt Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0