femtonde maj

Godmorgon alla glada!
Fader Abraham kom in och väckte mig tjugo i sju, jag hade helt glömt bort finessen att ställa mobilklockan. Så nu har jag duschat, klätt på mig, "fixat" håret (fixat är nog att ta i lite väl. Jag har slängt upp luggen i ett hårspänne och låter resten självtorka. Krull Ab) och ska nu alldeles snart förpassa mig ned i badrummet och borsta tänderna. Jag borde nog börja skriva på morgonen (ja, inte bara blogg då) för orden rinner mycket lättare ur mina fingrar så här tidigt. Fast erkännas skall att jag verkligen är jättetrött och skulle med lätthet kunna tvärslockna på stubinen.
Nej, se här. Nu måste jag dra vidare.
Ha en bra dag, vänner!

16.20
Dagens förmiddag var enastående. Jag och Pettersson har nog aldrig tidigare varit så otroligt kreativa, för att inte tala om vår effektivitet. Storslaget, må jag sannerligen säga. Eftermiddagen bestod som sagt av handboll. Vi vann båda matcherna vi spelade och är nu i final nästa fredag. Spännande, spännande.
Har precis planerat min och Saxins helg (jag vet, otroligt vad jag umgås med henne nu för tiden). På lördagen ska jag och pappa dela min reklam, sedan plockar vi upp Saxin. När jag/vi gjort oss i ordning far vi vidare in till stan där det är cruising. Sovplats fixar vi hos farmor. På söndagen blir det upp till ridskolan och kolla när bl.a Oscarsson tävlar, lokalt, minsann.
Blir kanske lite mer senare.
Tjarrå!

22.17
Nu är det sannerligen bevisat att jag är riktigt glupsk. Jag åt en halstablett från golvet! Och inte vilket golv som helst, ska påpekas. Ett golv som cirka 100 personer går på runt 4 dagar i veckan. Saxin tog upp den, granskade den noga (jag trodde ju naturligtvis att det var hennes som hon precis tappat ur sin väska och att hon nu övervägde att äta den). Innan hon hunnit stoppa den i munnen, slet jag den ur hennes näve och stoppade den i mitt eget gap. Hon gav mig en lång och ytterst konfunderad blick, gapande av förvåning. Jag tuggade gladeligen i mig den. Efter ungefär tio minuter börjar jag fundera och känna mig en aning orolig. Därför frågar jag viskande Saxin:
"Duu.. den där halstabletten var från din väska, va?" Varpå hon svarar:
"Neej..."
YES! där satt den. Känner mig lite lagom fräsch nu, speciellt efter att mamma meddelat följande möjligheter:
1. Någon kan ha sugit på den och sedan tappat den (men då protesterade J och sade att då borde den ha klibbat fast i golvet)
2. Någon snuskig typ som precis varit på toaletten utan att tvätta händerna kan ha tagit i den.
Asch, som J sade: Lite skit rensar magen. Jag bör nog överleva även det här. Men om jag får magsjuka vet jag ju i alla fall vad det beror på. Antingen dagens skolmat eller halstabletten.
Ska nog sätta punkt här och dra mig tillbaka. Dags för några timmar skön sömn. Hade bestämt mig för att gå upp relativt tidigt och faktiskt för en gång skull göra mig i ordning. Lite smink, platta håret... borsta tänderna för att lyxa till det lite sådär (ja, det var ett skämt). Men något sådant blir det nog inte, kommer vara på tok för trött. Jag får ta och spara krafterna till helgen istället.
Godnatt på sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0