GLÄDJETJUT! (6 maj)

Precis när jag kommit innanför dörren ringer telefonen och mamma svarar, tro det eller ej, men någon frågade efter mig. Jag tog över luren och damen i andra änden presenterade sig som någon från kommunen (jag höll på att göra på mig och bävade för att det var något om någon icke inlämnad bok.. nu igen!) och undrade något som lät i stil med: "pkggr?" Lite oförstående sade jag försktigt: "vasa?" Hon lade bort det vassaste av sin innehavande dialekt och upprepade: "skulle du kunna tänka dig att sommarjobba i Pilkrog?" Jag sken upp och sade glatt: "Javisst, självklart."
Innan vi avslutade informerade hon mig också om att det är på dagiset (fritids?) och att det kommer att skickas ut brev. Kan det bli bättre eller? NEJ! Jag är riktigt happyhappy, det till och med slår min förbenta förkylning. Det här överväger allt.
Den här dagen; 80 min nat. prov, klar strax efter halv tio och därefter rast till halv två. Hann både spela spel, klippa mig i fingret och terrorisera väl utvalda individer. Efter det gick vi igenom tre frågor med svar på so:n och sedan.. slutade vi, då runt halv tre. Bussen går dessvärre inte hem förrän 15.40. Men men, blev en trevlig stund i solen.
Får se om det blir något mer senare kanske. Imorgon blir det Sthlm för hela slanten!
TJAA!



17.12
Jag måste bara tillägga att om jag hinner hem imorgon efter Sthlmresan ska jag hänga med 'grabbarna' och kolla på fotboll i Örebro. Något med Sverige, damer och Italien (tror jag, men det kan hända att jag är helt fel ute också).

Kommentarer
Postat av: Anonym

FAn orättvist vill oxå gå på den matchen.. Får väl ta och åka dit.. men med vem ??

2008-05-06 @ 20:40:22
Postat av: Anonym

Men joho.. Den heter fashion eller nått. Puss på den! Btw, kul med jobbet! :D vart ligger det då? Vi måste seriöst träffas snart!

2008-05-06 @ 22:30:16
URL: http://engulanka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0