tjugoandra maj.

Ännu en dag har jag och fröken P lyckas ta oss hem tidigt. Vi blev, till allas stora förvåning, klara med montern redan vid lunch. Alla bilder, all fakta, mjölkpaketen, kon, ja, allt var uppe och klart. Usch, så snyggt det blev. Nästan så vi är en aning stolta. Så om fyra timmar ska vi stå där och se trevliga ut (VÄLKOMMEN!). "Varsågod, ett informationsblad om klimatet", "ja, den vanligaste rasen är srb", "vi vet inte varför kon har fyra magar", "Hej, jag håller på att dö av uttråkning". Det blir säkert urkul, jag och fröken P kan konsten att roa oss. Hur som tog vi i alla fall tidiga bussen idag också och på ett tjillevipp var vi hemma. Jag skulle inte kalla det att skolka, mer kanske att ta vara på vår dyrbara tid. I vilket fall som helst; Grymt skönt. Ska skriva lite, kanske jobba lite hemkunskap, duscha, fixa mig och ptja. Idag bjuder åtmintone Sverige på lite sommarväder, i solen är det faktiskt riktigt varmt.
Kom i säng relativt sent igår också. Jag är ju som sagt van vid minst åtta timmar varje natt, och den här veckan har jag sannerligen fuskat. Jag är helt enkelt inte trött. Igår var jag uppe till nästan halv ett för att jag skulle få kobilder av en utomordentlig fotograf. Och på tal om dessa kobilder.. det är ju en halv historia i sig.
Eftersom jag inte hann skicka dem till min mail igår natt så skulle mamma fixa det åt mig idag när jag kommit till skolan. Först försökte vi över msn, men eftersom det är spärrat på skolan så gick ju inte det. Via mail var det för stort och bara stod som ett fån och laddade i tjugofem år. Efter att jag och mamma skrikit åt varandra över telefon i närmare en halvtimme tog jag och Oscarsson saken i egna händer. Vi knyckte Bjurströms moped och for hem till mig med ett usb- minne i högsta hugg. Ja, händelserik förmiddag jämfört med föregående den här veckan...
Efter ikväll blir det bra soft i plugget, må så sägas. Imorgon blir det att stå vid montern och visa upp för 7or och sedan tror jag att vi hinner ha spanska. På eftermiddagen skall det spelas handboll, ansträngade, ansträngande. Nästa vecka blir Sthlm på tisdagen och på torsdagen (.. har jag bestämt för mig) är vi lediga! Sedan fredagen därpå är det väl någon nationaldag, så då är vi också lediga. Om sommaren bara tar och kommer nu så blir det bra härligt.
- Tiden läker alla sår ...

Kommentarer
Postat av: saxiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin

Maha, jag slutar dagen innan nationaldagen och då har du FEM dagar kvar i plugget. ;) haha. pusspå det!

2008-05-22 @ 17:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0