tjugoförsta maj.

Har nu anlänt till skolan och är fullt sjå med att få klart no:n. Jag jobbar frenetiskt och fort som attan (märks inte det..?) Nej, jag har faktiskt tagit en liten paus för att invänta fröken P. Hon försvann iväg för att hämta tre färger, tre penslar, sax till mig och nålar. Nu har hon varit borta oroväckande länge. Kanske hittade hon något intressantare efter vägen? Mitt enda sällskap är en utklippt ko som är halvfärdig. Men jag ska inte gnälla, det är ju något i alla fall. (Nu kom fröken P tillbaka!!)
Gårdagen var helt okej, var själv hemma nästan hela tiden. Ja, med undantag för att det ett par timmar blev rejäl folksamling och hem kom det nästan 15 st. Förutom det så var jag väldigt själv med mina tankar. Skönt, riktigt skönt. En del händelser tar hårt och jag har alltför bra minne för att kunna glömma. "Ont, det gör ont, men det går.."
Nu måste jag återgå till arbetet och koncentrera mig på vad fröken P säger istället för att bara mumla: "mm", "aa"..
Uppdatering framåt kvällningen!



16.04
Jag är verkligen jättetrött. Har suttit vaken till minst halv tolv varenda kväll de senaste dagarna, det tär på en. Jag håller nog på att bli gammal...
Meningen var att när jag kom hem skulle jag ta tag i saker som faktiskt måste göras. Bland annat leta mer information om kor, göra färdigt hemkunskapsuppgiften, matteläxorna, städa mitt rum hade jag också behövt göra.. jag kunde ju åtminstone ha gått och lagt mig en liten stund för att ta igen några förlorade timmar. Men inte. Vad har jag istället gjort?
- läst folks bloggar
- spelat på blip.se
- fått fram första sidan på arla.se
- skriver nu blogg
- gäspat
- skapat ett konto på tradera (fjällrävsjackan ska bli min!)
Ska väl ut och mocka om ett tag, ingen panik, vi tar det lugnt. Lugn är min melodi. Fick en liten avhyvling idag av en av våra no- lärare. "Ida, alltid ute i sista sekunden. Nu är det ett dygn kvar och då börjar hon komma igång och blablabla." Stämmer nog ganska bra in på mig, trots allt. Varför göra något idag som jag kan skjuta upp till morgondagen? Nu ska jag fortsättningsvis ladda ned lite musik med Elton John.
En sak som jag glömde nämna tidigare är vad som inträffade igår innan idrottslektionen. Jag och fröken P satt och väntade utanför omklädningsrummet på att någon godhjärtad lärare skulle komma och låsa upp. Så vi satt alltså där på en liten cementtrapp och samtalde i största allmänhet. Då från ingenstans kommer det två små (snor)ungar i tio- årsåldern, skulle jag tippa. De hade pinnar, en planka, spade och ja.. Plötsligt "omringar" de oss och bland annat skär de upp fröken P:s rygg och ska ta ut 'kontrollen' och sedan börjar de gräva 'i' min hjärna. Den ena grabben utbrister förvånat: "Eller.. ni kanske inte leker med oss?" Jag kommer inte exakt ihåg vår konversation men det blev uppenbart att det var Star Wars som utövades. Men så säger han plötsligt till den andra: "Nej, nu leker vi cops!" (och så byter de vapenställning totalt). Jag och fröken P visste inte om vi skulle skratta eller gråta. Till sist, när det var dags att lämna de små barnen, tog min barnsliga sida överhand och jag sköt ned dem med min kulspruta. De var mer med på tonerna än jag och fröken P, de stendog. Att de sedan spottade på dörren och jagade oss med deras vapen är fortsatt historia. Vid ett tillfälle sade fröken P något med att: "Gå ner där, där pratar de bara skit" varpå den ena av dem skriker: "Va? Pratar de en massa fuck?" Sedan skulle han "fanimej gå ner och knäcka nacken av dem". Jag blev faktiskt en smula förundrad över hur respektlösa och fula i mun sådana små individer faktiskt kan vara. Respekt för äldre, var har de tagit vägen?! Well, jag och fröken P fick ett gott skratt!
 Jag har kanske redan skrivit om det, men i så fall får ni väl blunda, för idag lider jag av en viss skrivmani (synd bara att jag inte lyckas få utlopp för det någon annanstans än på bloggen).
På fredag blir det en sväng till staden Örebro för ett ihärdigt klänningsletande. Förutom det ska jag också försöka hinna med ett besök på myrorna och skoaffär. Usch, det kommer att ta hela dagen, definitivt! Saxin kommer även in som det ser ut nu med tåg och joinar. Sedan far vi vidare hem till henne där det blir till att sola cancerlåda, vilket jag egentligen är helt emot. (det känns så välbekant, har jag inte skrivit det här tidigare..?) Men helt kritvit tänker jag då inte vara på avslutningen. Jomen, det blir nog en trevlig helg det här minsann. Skönt att komma hemifrån ett tag...
Fick klipptid den 10:e juni, två dagar innan avslutningen vilket känns en aniiiiing farligt. Jag får till fullo förlita mig på min frisör!
Nu finns det nog inte så mycket mer att förtälja för stunden.

You didn't have to hurt me
hurt me
you didn't have to make me
make me cry
you didn't have to break my
break my
Heart in a thousand pieces

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0