tjugosjunde maj.

En dag tillbringad i vår hufudstad Sthlm. Har tagit ovanligt mycket bilder, dessa kommer så småningom (troligen imorgon) att läggas upp på bilddagboken, även där heter jag tobehappy. Kanske kommer det även att slängas upp någon liten bild här också.
Dagen började med att jag steg upp halv 6 och gjorde mig i ordning. Jag var klar i tid och fick skjuts till bussen. På vägen upp kollade vi på Hercules, den tecknade, totalt värdelös. Efter bra lång tid fast i stan nådde vi fram till vårat första mål; tekniska museet. Nej, vi var inte speciellt intresserade utan rusade mest igenom det bara för att snabbt få det avklarat. Buss vidare och in till stan, gick några timmar på drottninggatan, in och ut i affärer. Avskyvärt. Vi slog på stort och käkade på något London, prisvärt och riktigt gott... i och för sig var vi jättehungriga och hade nog kunnat äta vad som. En rundvandring på riksdagshuset hann vi också med. Det var mindre roligt. Sedan blev det ännu ett tag på stan innan vi gav oss tillbaka till slottet där bussen skulle anlända. Jag och fröken P blev lite uttråkade och beslöt oss för att få 'säkerhetsvakterna' (de där med uniform, kniv och dylikt som står i kurer runt slottet) att le. Vi lyckades med en, men han log och pratade med alla. Tjänstefel! En annan verkade inte alls speciellt glad, han blev till och med arg på några individer vid två tillfällen. Men så kom bussen och folk började stiga på. Då gick jag fram till honom (okej, han var Riktigt snygg!) och tog ytterligare två- tre kort och sade innan jag gick vidare: "Om du undrar varför jag tar så mycket kort på dig så är det för att jag tycker att du är snygg." Han gav mig en ordentlig, väldigt synlig nick. "Ha en bra dag, hejdå." sade jag och gick och fick en liten pyttenick. Inget leende, men glad må han ju ha blivit. Det skulle åtminstone jag bli!
Kortfattat på grund av att klockan är snart tio och jag är verkligen helt slut.
Godnatt och på återseende!

Kommentarer
Postat av: Gaymannen i brevlådan kanske?

"Om du undrar varför jag tar så mycket kort på dig så är det för att jag tycker att du är snygg." - klockrent! Men erkänn att jag är snyggare! o.o'

2008-05-27 @ 22:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0