trettionde maj.

Idag har jag haft 0 av 4 lektioner. Underhållande. Eftersom jag skulle på sommarjobbsmöte 9.15 kunde jag inte följa med Bjurström och fröken P hem till Oscarsson. Jag blev sittandes i skolan nästan hela dagen. Roligt, sannerligen! Men runt tolv bar det av till Örebro där jag i denna outhärdliga värme löpte runt i diverse affärer och insåg att där skulle jag inte hitta någonting till avslutningen. Dystert. Moder Abraham kom och hämtade mig och så for vi till Marieberg. Där inhandlade jag följande:
- ett par korta gröna shorts, ett par mörkblå korta mjukisbyxor
- två par linnen
- hårklämma
- nya skor, likadana som innan fast nu vita
- en rosa piké till broder irritation
- ett stycke hårslingor (som för övrigt Saxin precis applicerat i mitt hår, det kliar något alldeles väldigt!)
Mina pengar är slut och jag har fortfarande ingenting att ha på mig till avslutningen. En applåd, tack! Jag ska nog inte gå på den där idiotiska tillställningen och jag ska definitivt aldrig mer prova en klänning. Klänningar borde förbjudas! Och denna värme sedan då, det är så att man blir illamående. Jag gillar inte vinter heller. Varför finns det inget mellanting? ca 15-18 grader vore väl lite lagom. Men inte det, inte. På med bastuvärme, cancersol och svett. Sorgligt.
Ikväll har jag, Saxin och moder Abraham käkat pizza och nu har det mf här hemma (mf=manligt fritt). Vi kvinnor regerar! Ida, Säxen and moersans rules! Ptja. Slingorna skall tas ur om en halvtimme (hur ska jag stå ut?). Jag och Saxin blir förmodligen uppe länge. I den här värmen kan man ju inte sova i vilket fall.
Efter dagens händelser har jag kommit till insikt att jag kanske inte visar att jag faktiskt tycker om mina vänner. Därför ska jag göra en urlöjlig lista här nedan:
1. Jag tycker om Saxin för att hon är världsbäst!
2. Jag tycker om Maria för att hon alltid ställer upp.
3. Jag tycker om Kristofer för att han alltid bryr sig och muntrar upp.
4. Jag tycker om E för att han är som en bror för mig.
5. Jag tycker om Thomas för att han är lite som en extra......
6. Jag tycker om Andreas för att han känner mig utan och innan.
7. Jag tycker om Linda för att hon är världens snällaste.
8. Jag tycker om Johannes för att han innehar superba råd.
9. Jag tycker om S för att han är världens gulligaste.
10. Jag tycker om Fredrik för att han får mig alltid på bra humör.
11. Jag tycker om Rebecka för att hon skriver världens sötaste brev.
12. Jag tycker om Madde för att hon är som en syster för mig.
13. Jag tycker om fröken P för att hon är rolig och lättsam.
14. Jag tycker om Oscarsson för att hon är en wunderfullig vän.
15. Jag tycker om Bjurström för att hon är charmigt söt.
16. Jag tycker om moder Abraham för att hon egentligen älskar mig.
17. Jag tycker om broder för att han... öh.. kan vara grymt omtänksam.
18. Jag tycker om fader Abraham för att han försöker.
19. Jag tycker om morfar för att han är den coolaste!
20. Jag tycker om Jonas för att han är den första jag verkligen kunnat lita på fullt ut.

Nu kliar det som sjutton, ska be Saxin underhålla mig (kanske dansa kycklingdansen?) så att jag kommer på andra tankar.
Tjarrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0