trettonde maj

Jag valde att börja om på ny kula för att undvika att föregående inlägg blev en mil långt.
Återigen är anledningen till mitt bloggskrivande att jag väntar på nedladdning. Ungefär tjugo minuter kvar och jag överväger att snart gå ner och fixa lite the. Vi köpte hem grönt the, rekommendation av pappa. Det var bland det absolut äckligaste jag någonsin druckit, totalt avskyvärt. (Nu blev filmen ledsen och påstår att det är en TIMME kvar) Ska se efter om vi inte har något skogbärthe eller liknande. Fick även tag i en påse nyponthe häromdagen. Min fråga är följande: kan det bli värre? Definitivt inte. Äckligt, äckligt och återigen äckligt. Nyponthe, grönt the och mintthe är bannlyst från min kopp. Vidervärdigt.
Nu såhär framåt kvällningen är jag bra disträ. Disträ och trött. Ja, faktiskt så är jag jättetrött. Kan knappt hålla ögonen öppna och gäspningarna är minst sagt regelbundna. Änåd tvingar jag mig själv att sitta uppe av en enda orsak. Vi är lediga imorgon och då gäller det att ta chansen att vara vaken lite extra länge. Ikväll var det egentligen meningen att jag skulle ta ett tag om min bok och skriva på lite, för jag har ju trots allt en hel del idéer i huvudet. Men jag är för trött helt enkelt. Ptja, på ett sätt vore det bra skönt om filmen är urusel så jag ger upp och går och lägger mig istället.
Rix fm är verkligen sämst på att variera sin musik. Jag är inte överförtjust i deras musik överhuvudtaget men ikväll var det verkligen smaklöst. Bläddrade först igenom p3 nonstop och sedan p3rock och sedan någon mer p3, dock bara skit. Ren skär skit! Jag förstår inte att det kan vara så grymt svårt att spela lite trevligheter. Bytte precis från vanliga rix till lugna favoriter. Vad får man höra då? Jo, den där come along och hur dålig är inte den..? För att inte nämna hur äckligt gammal den är. Usch. Finns det ingen countrykanal? Om det gör det så har jag uppenbarligen missat den totalt. Jag behöver förresten lite ny musik, lite nya inflationer. Min senaste tonårsfavorit Declan Galbraith har jag lyssnat sönder. Varje dag efter skolan matade jag två av hans låtar om och om igen. Nu är jag trött på den. Någonting nytt, någonting fräscht, skulle just nu inte sitta helt fel. (Pjuh, nu står det tjugotvå minuter, det var väl det jag tänkte.. en timme är väl lite mastigt).
Mamma ringde nyss från jobbet och hävdade att jag skulle gå upp runt sju- åtta imorgon och släppa ut hästarna, mata, kolla vatten och så vidare. Oh no, sade jag bittert, jag har faktiskt sovmorgon. Efter ett tag tror jag att hon gav med sig. Jag har ingen aning, egentligen. Men jag tror och hoppas att vi kom fram till att hon skulle släppa ut dem små gnuarna. Sovmorgon är ingenting man kan leka med hur som helst. Den måste tas till vara.
Imorgon ska jag försöka fortsätta mitt skrivande, det skulle sannerligen behövas. Förvisso kan man inte tvinga fram något och jag skulle behöva en del inspiration. Men min senaste pocketbok, den jag hade cirka 20- 30 sidor kvar i är helt borta. Jag kan inte hitta den någonstans. Jag var ju nära upplösningen! Hur frustrerande är inte det kanske. Jag måste hitta den, snart. Och imorgon hoppas jag på väldigt vackert väder, men det är väl givetvis att hoppas på tok för mycket. Det ska väl vara kallt, ruggigt och kanske toppa med lite härligt regn. I och för sig vore det inte helt fel med lite regn, det råder en viss torka. Men just imorgon är det ju onödigt, anser jag.
Jag är 'bra' på att skriva om absolut ingenting. Jag känner hur jag bara sitter och bygger på mening efter mening och jag lyckas inte få fram något som helst intressant.
USCH! Nej, nu får det vara nog med de här dråpligheterna.
Tack och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0