barn

Åh. Den här dagen har varit riktigt spännande. Eller ja, spännande är kanske att ta i men åtminstone ganska så innehållsrik. Eller. Det har varit tempo. Det har funnits saker för mig att göra. Jo, men det har varit riktigt roligt. Dessutom ser jag numer nästan ut som en riktig lågstadielärare. Det enda som fattas är ett par riktiga tofflor alternativt foppatofflor i någon käck färg. Jag hade dagen till ära fleceejacka på mig. Med dragkedja! Och inget smink. Och gårdagens frisyr.
För övrigt förstår jag varför det är tacksamt att mobba vikarier, att verkligen terrorisera och testa dem till deras yttersta gräns. Så förståeligt och mer uppenbart än vad det var igår kan det bara inte bli. På eftermiddagen anlände en tjej, inte alls speciellt gammal, och tro mig, hon är säkert hur gullig som helst. Men liksom. HA! Det stod "jag är vikarie, mobba mig!" i hennes panna. En docka.
Fast i och för sig. Respekten flödar inte över för mig heller. Jag måste börja säga något annat än "hörrni".. "hörniiii!". Någon dag när mitt tålamod rinner över ska jag skrika: "nu era små snorätande monster sätter ni er ner på era stolar annars så.." (fortsättningen kommer jag på senare, jag får väl improvisera lite). Nej. Jag tycker det är jätteroligt men jag skulle kanske behöva hitta en lite mer bestämd ton. Ja. Får sova på saken.
Fick skönaste kommentarerna idag.
"Du är läskig"
Helt seriöst sades detta. Ska jag skratta eller gråta? Så otäck är jag väl inte?
Jo, det är jag!
"Ida, du är snyggast!"
Tackar, tackar. Sådana kommentarer borde ges oftare. Glad tjej.
Jag råkade dra mina fuktiga gympadojor mot golvet under läsningen. Det lät något alldeles förskräckligt.
Jag fick sjutusen arga blickar. FÖRLÅT!

Kommentarer
Postat av: CARRO

Ja, ush verkligen. Men jag deppar inte ihop allt för mycket. Ska på klassresa till SYdafrika och Etiopien i februari så jag kan stå ut :)

2008-11-27 @ 13:32:02
URL: http://carolinewahlsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0