have a heart

Morgon.
Åkte vanliga bussen in till stan för att sedan ta tåget till lite större stad. Jag och Å styrde direkt våra steg mot McDonald's för att äta frukost. Jotack, det smakade bra. Därefter väntade vi på buss i fyrtio minuter. Ett flertal gånger var vi mycket nära att hoppa på andra bussar, för vi frös och tyckte att det vore lite spännande. Men vi höll oss i styr och gick på rätt buss. Vår klass gjorde den fullsmockad. Pontus försökte dra i gång en sång. Vår busschaufför. Men den idén avstyrdes.
Vi klev av bussen så småningom tillsammans med en lärare. Vi hittade inte så vi fick fråga oss fram samt vänta på lärare nummer två. Vi gick inte vilse men vi var väldigt kissnödiga.
Inne på tekniska kvarnen.
Direkt lång kö till toan. Det gällde att använda sig av den hederliga kniptekniken. Efter det byggde jag ett legohus till Å som hon satt fast i. Jag hamrade, hon tröttnade och kom ut. Sedan stängde jag in mig i såpbubblor. Det var kul. Jag fick bubblor på kroppen. Ha. En intensiv timme. När vi sedan fick vetskap om att vi fick gå hade hela klassen försvunnit inom loppet av två minuter. Intressant, mycket. Jag och Å satt kvar och fick sedan skjuts av våra lärare. Det var bra.
Tillbaka i stan.
Först tänkte vi vara lite roliga och äta något annat än det vanliga billiga. Efter en stunds velande blev det de vanliga. McDonald's för andra gången. Å spottade i sitt knä och vi hade ett tyst sällskap. "Han fick ett sms.. men det hörde han inte!!!" Det var roligt fast det är internt så det är ingen som förstår det. Men jag kan försäkra er; det var roligt.
Efter maten lullade vi runt i en affär, gick till tåget, åkte tillbaka.
I byn.
Vi gick hem till Å där jag fick låna sju stycken filmer så i helgen blir det filmtittande, må så sägas. Efter detta gick vi till hennes lillebrors dagis och hämtade lillebrodern som för övrigt är ett av de sötaste barnen jag någonsin sett och oj vilken lång mening det här blev nu då. Pappa hämtade mig efter att jag köpt två pk. Det fanns bara röda, inga blå. Så i ren protest köpte jag två stycken. Jag blev att må jätteilla.
På väg hem.
Vi stannade till och köpte fem balar pudertorv. Och så såg vi tydligen fyra älgar. Min bror och far var hopplöst fixerade vid dessa och vi stod still en bra stund trots mina vilda protester.
Hemma.
Såg en film. Gick ut till hästen, gjorde honom i ordning. Odjuret bet mig i näsan. Åkte till ridhuset. Svettig häst. Packade in honom. Regn. Åkte hem igen. Mockade. Lade in pudertorv. Trött. Inne igen.
Slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0