såhär var det

Jag ska berätta vad som har hänt mig idag och jag tar för givet att ni läser det med ett hänförande intresse. Ögonaböj!

På måndagar har jag teckenspråk hela förmiddagen. Idag såg vi på en två timmar lång film. Det var inte speciellt ansträngande.

Lunch.

Idrott. Jag och Elin samtalade lite med vår idrottslärare så vi fick, så att säga, smita ifrån och gå och simma istället. Vi tog oss in på badhuset, bytte om, duschade bort alla otäcka bakterier, klev ut i badhuset och gick in till motionsbassängen - såsom vi alltid gör, enligt vår sedvanliga rutin!
Idag skedde dock en liten förändring.
En dam hälsade på oss och både jag och Elin hälsade artigt tillbaka, samtidigt som det rörde sig något inuti våra huvuden som sade "och vem är det där..?!"
Hon undrade;
"Ska ni vara med på vattengympan?"
"Hähä, nej, det hade vi nog inte tänkt...", svarade jag sanningsenligt. Det var det sista vi hade tänkt.
"Men det är prova på gång idag, så det är gratis!"
Ordet gratis avgjorde saken och jag och Elin svarade i kör:
"Okej!"
Så idag har jag vattengymnastiserat. Tillsammans med ett gäng pensionerade damer. Jag erkänner att det var väldigt roligt. Just då kändes det inte överdrivet jobbigt, de fyrtiofem minuterna man var i vattnet, men nu känns kroppen trött och mör på ett skönt sätt.

Har fått i mig mat och överväger nu att svälja en huvudvärkstablett eller två. Mitt huvud är inte vad det en gång varit. Sedan ska jag skynda mig att få på mig lite andra kläder. Jag ska ut och gå. Måste vandra minst fem kilometer idag. Vilka storslagna planer för denna härliga måndag!

Och ja, den här dagen har varit underbar.
Jag är så otroligt glad och lycklig i hela kroppen.
Huvaligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0