hejdå anna

Sommaren är pånyttfödd och det är inte utan missnöje jag konstaterar detta. Det finns många sommarälskare i vårt ganska avlånga land, så jag ber er att ursäkta mig, men den här sommaren har jag blivit varse om att den här värmen inte är min starka sida. Jag antar att jag till nästa sommarsäsong får emigrera till något kallare ställe, Antarktis möjligen. De första veckorna med värme gick att ustå, då tyckte jag faktiskt att det var på gränsen till behagligt. Nu är det mest klibbigt och en bidragande orsak till huvudvärk och svett. Får tappa upp ett bad med "Absolut Torr" och hoppas på det bästa. Sedan när det börjar mörkna ute och kylan blir alltmer påtaglig, ja, då gnälls det om det. Alltid är det något.
Natten spenderade jag läsandes en ny bok, rykande färsk från biblioteket. Vid fyra var jag tvungen att ge upp och somnade ytterligare en halvtimme senare, luften stod still och syret kändes ovanligt tjockt. Direkt jag vaknade upp ur min koma fortsatte jag att läsa. Det var en av de bästa böckerna som jag har läst! Det är här ingen "Ida tipsar om en bra bok-blogg", så jag tänker inte skriva vad den heter, jag tänker inte ens reklamera författarens namn (det beror inte på att mitt minne sviker, inte alls).
Nu hade jag tänkt mig ut en liten stund för att få lite sol på min blekfeta gungande kropp. Även om jag inte blir brun så får jag ju åtminstone lite värme, och det är ju skönt. Skönt, ja. Framåt kvällen ska jag och Fröken P till Larsson. Den rackarns bruden ska ju ta hela sitt bagage och bege sig till Norrlands sköna dalar. Luleå. Tveklöst kommer hon att bli mycket saknad, men jag ska banne mig ta med mig Fröken P (jag länkar bara en gång, så det så) och hälsa på henne! Så jag tror att det ska bli lite "hejdå" hemma hos henne med lite olika människor. Trevligt. Och sorgligt.



2006. Det var några år sedan. Åh, mina vänner, vad jag saknar det ibland!
Vår fredagslektion, tårtkrig, oboytårta, vi upplevde en del tillsammans.
Visst gjorde vi det... Med risk för att låta sentimental; jag älskar er.

Kommentarer
Postat av: Ella

Men om man nu jättegärna vill veta vad boken heter då? Avsöljar du det då?



Sv: Hahhaha, tack, det värmer!

2009-08-08 @ 16:50:04
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/
Postat av: anna

Då är vi två! Våra fredagar kommer jag ALDRIG att glömma.. Det var tider de ;) <3

2009-08-09 @ 13:40:56
URL: http://laarssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0