Morgondagens BRAVADER

Imorgon kommer en liten släkting hit på besök. Det är ingen kortväxt vuxen släkting som skall hälsa på utan ett barn. Det är klart att det ska bli roligt men samtidigt blir jag lite nervös. Alla som känner mig vet ju att jag är en lektant i särklass och det är ju inte utan anledning som jag går just barn och fritid.
Men hur sätter man exempelvis gränser? Om barnet vill ha kakor innan maten; vad är då lämpligt att göra? Ska jag:
1. Säga vänligt men bestämt, givetvis använda vuxenrösten så att jag påvisar hur vuxen jag är, att "Nej, min lille vän, först mat - sedan kaka".
2. Ignoreringsmetoden. "Jag vill ha kaka!" .. "LALALLALA - HÖR INTE- LALALAL" .. "MEN JAG VILL HA KAKA!!!!" .. "LALALALAL-HÖR FORTFARANDE INGENTING-LLALALALLA"
3. Ge henne den fördömda kakan! Ingen har dött av att äta sig mätt på kaka istället för mat.

Fast det här borde inte bli något problem. Mamma kommer vara hemma, och min lillebror som tydligen - till mitt förtret - har blivit favoriten (åtminstone tills imorgon!).

Kommentarer
Postat av: Clara Carlberg

Haha, ävn fast ignorerings-metoden låter roligast så bör du kanske köra på den översta :D Puss! hoppas du får en superbra dag!<3

2009-02-18 @ 08:27:49
URL: http://mylifeyourdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0