otäckt

Här hägrar magsjukan. Lillebror väckte mig vid halv fyra- draget och meddelade att han mådde mindre bra. Han hade spytt ner hela sitt golv. Sedan dess har han kräkits ett tjugotal gånger, så han är ganska utmattad. Själv har jag handspritat mina händer ett x antal väldigt många gånger samt käkat vitpepparkorn till det att jag trodde att de skulle ploppa ut genom öronen.
Eftersom både mamma och pappa jobbade i natt var jag själv hemma med bror under den här incident. Förtvivlat ringde jag pappa som inte hade några goda råd att komma med överhuvudtaget, lade på, ringde upp mamma. Mestadels skrattade mamma åt mig, kanske därför att jag var så otroligt orolig. Hennes förslag var att jag skulle torka upp efter min bror. Nej, sade jag, aldrig i hela mitt liv att det kommer att hända.
Förmodligen är jag smittad. Eftersom magsjuka är luftburet är väl inte frågan om jag blir magsjuk, utan när.
Denna underbara kräksjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0