jihaa

Idag ska jag berätta om min dag, från början till slut. Det kommer att vara bildlöst och så mycket text att era ögon slutligen kommer att svida. Men jag kan inte härja runt med kameran hur som helst, inte ens mobilkameran. Jag känner mig som en hänsynslös paparazzi som enbart irriterar folk. Så nu blir det text. Bara text.

Jag pinade mig upp ur sängen redan strax efter åtta. Det var bland det värsta jag gjort sedan i fredags. Min kropp hängde inte riktigt med i rörelserna och huvudet fungerade inte alls. Men på något sätt lyckades jag få i mig en skål mjuka corn flakes, sminka mig samt dra på mig lite kläder.
Vid nio-tiden dök C och N upp här och tillsammans med min mor åkte vi iväg.
Huvudstationen var Hööks där vi tillbringade ett par timmar. Affären är inte alls särskilt stor men uppenbarligen fanns det mycket att klämma och känna på. Vi kom därifrån med både det ena och det andra och det tredje. Vi provade och krånglade och allt som tänkas kan.
Till min/mig köpte jag; vinröda benlindor (vinrött är hans färg, liksom, så det kändes självklart), en grimma, nya ridhandskar (som är suveränt bra!), någon tjärsalva - dock inte den vanliga utan någon som skulle vara bättre för sår, och så fick han sig ett skrittäcke. Dock har jag än så länge inte betalat något, får väl se hur det blir med den saken...
Mamma fick sig ett par ridbyxor, grimma och så köpte vi fler grejer som jag inte alls minns.
Efter det långa besöket på Hööks var vi utsvultna och käkade buffé på något Wok&Go (typ) och det var ruskigt gott.
Mätta minst sagt och belåtna drog vi vidare till Media Markt; mamma skulle egentligen bara ha batterier men det blev betydligt mer. Det jag minns var en hårfön (tack och lov! vår gamla är väl på god väg att explodera när som helst), sing star disney och en film till psp (detta var till min bror, men tro mig, SING STAR!!!!). Hm. Var nog allt.
Slutligen var vi in på Granngården på hemvägen och köpte ytterligare ett pack benlindor, ljusa. Bra till träning.
Så när jag kom hem, precis i sista sekunden, var det dags att byta om till ridkläder och bege sig ut till hästarna på momangen. Ridlektion för instruktör stod på tur. Jag har ridit nästan varenda dag de senaste veckorna så det gick bra idag. Riktigt bra. Känns som att vi kommer någonstans, och jag vet att allt det hänger på mig. Mozart kan, det är jag som måste rida mycket och ge 110-120% för att få ut det så småningom.
Ja. Det var allt.
Nu är jag hemma och är omänskligt trött. Behöver duscha.


Kunde inte låta bli att bifoga en bild på snygging

Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Oj, han var stor. Hööks har man ju varit på några gånger... utan tvekan..

2009-07-27 @ 20:34:55
URL: http://erikkeding.se
Postat av: Evelina

Aah vad läcker bild :)

2009-07-27 @ 22:27:37
URL: http://loon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0