tänkte bara berätta

I brist på nödvändig och intressant information följer detta inlägg.

Jag följer relativt många bloggar varje dag, jag kollar de minst ett par gånger. Det är ett trettiotal minst. Jag har de ligger under 'favoriter' för att inte någon skall förglömmas. Jag är bloggbesatt. Jag älskar bloggar. Samtidigt som jag verkligen avskyr dem.
Det är en salig blandning mellan bloggar som tillhör mina vänner, kändisbloggar och fina fotobloggar som inte fått speciellt mycket uppmärksamhet. Vissa bloggar jag besöker tycker jag förtjänar betydligt fler besökare för de har faktiskt en bra blogg, något att förmedla och delge av värde. Nu menar jag inte att allt behöver vara intressant, för då skulle jag aldrig blogga överhuvudtaget. Men att skriva trivialt på ett hängivet vis som behåller intresset, det är något jag uppskattar.
Min åsikt har inte någon genuin betydelse, men det är faktiskt en skön känsla att i ord uttrycka vad man faktiskt tycker. Testa det där hemma i stugorna, vet jag!

Jag har ett visst upplägg när jag läser bloggarna. Jag trycker först upp den första hälften under 'favoriter' , jag kan inte trycka upp allesammans för då riskerar jag att datorn hänger sig. Det har hänt mer än en gång. Jag läser igenom dessa bloggar, förutom Blondinbellas (ja, jag läser Blondinbellas blogg och jag har inte några överdrivet stora och omfattande åsikter om henne) för hennes öppnas så långsamt. Den brukar jag spara till näst sist.
När jag nu läst igenom den första delen trycker jag upp resten, läser de minst prioriterade först. De som jag vet att jag inte brukar ha något jättenöje av.
Kvar till sist brukar jag ha Blondinbella, Alex Schulman, Calle Schulman samt Magnus Uggla.
Det är nu det börjar bli bra.
Först läser jag Calles. Hans texter är ibland bra, så pricksäkra, så träffande. Ibland är de långa texter som säger mig absolut ingenting. Om det beror på bristande hjärnkapacitet och mognad (för min del) eller om det är för att han ibland faktiskt skriver skittråkigt har jag inte riktigt kommit underfund med.
Magnus Uggla kommer sedan i  mitt bloggläsande. Hans blogg är en nyupptäckt för mig, en sann guldgruva. Hans texter är rakt av härliga. Så öppet, så bra. Så bra!
Blondinbellas blogg läser jag sedan. Eller läser och läser. Det är ytterst sällan jag läser vad hon skriver, jag brukar kolla på hennes bilder. Hon ler, äter sallad, posar bredvid sina vänner och andra människor, osv, osv. Och fråga mig inte varför, men det är bra. Kul.

Man sparar ju alltid det bästa till sist, Alex Schulman. Jag brukar scrolla ner för att se om "åh, är det två inlägg jag inte läst! YEEEEEEES!" Och så läser jag, andäktigt, imponerad, förväntansfull. Jag blir aldrig besviken. För mig är Alex överlägset Sveriges bästa och främsta bloggare. Oslagbar!

Jaha. Det var vad jag ville säga, eller som sagt, berätta. Hur jag läser bloggar och vad jag tycker om bloggarna. Ingen bryr sig direkt och jag nickar lite fundersamt och grymtar likgiltigt för mig själv.

Kommentarer
Postat av: anonym

Men din blogg tycker jag börjar likna hemmets journal mer och mer.

2009-07-18 @ 18:03:51
Postat av: Ida svarar:

Tack! Haha, det var en av de roligaste och mest sanningsenliga kommentarer jag fått.

2009-07-18 @ 18:30:45
Postat av: Jesper

MEN VEM ÄR DU DIN ANONYMA SLAMPA?!

2009-07-18 @ 18:49:16
Postat av: Samantha

fy vad omoget att kommentera anonymt. vågar du inte stå för vad du tycker? jag läser das blogg varje dag och tycker den är bra. ät bajs.

2009-07-18 @ 18:58:41
URL: http://ihurtmyself.blogg.se/
Postat av: anonym

Vilket ohyfsat språk och låga påhopp från de andra bloggläsarna (vilket också är orsaken till min anonymitet). Min kommentar var saklig, inte nervärderande på något sätt, utan rörde endast den tillsynes ändrade inriktningen på innehållet. Jag hoppas verkligen att bloggskribenten har både sinne för humor och självdistans, så att denne förstår detta.

2009-07-18 @ 23:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0