jag äter tårta i vilken ordning jag vill

Idag har jag ätit tårta hos mina morfäldrar. De läser min blogg med jämna mellanrum så jag passar på att ge dem en liten hälsning. Mormor och morfar; jag tycker att det är väldigt roligt att ni läser min blogg!
Det var även släkt där från Falun. Jag satt mest på en stol och lyssnade när de andra samtalade. Bra att det var en skön stol. Men det var ändå trivsamt, tårtan var god och det är inte så ofta dessa släktingar träffas. Tror att det var sex år sedan, om jag inte minns helt uppåt väggarna fel.
Mamma blev dock hysterisk då jag ville börja med tårtan istället för kak-och bullfatet.
"Ida! Man tar från det här fatet först!"
"Men jag vill äta tårta först..."
"Nej! Så gör man inte! Säg åt henne!"
"Men lägg av! Är du allvarlig?! Jag vill ju ha tårta!"
"Nej! Fråga mormor så får du se!"
Jag fick äta tårta först, tack och lov. Vilken turordning man äter de olika sötsakerna känns ganska förlegat. Det är ett fritt land!

Imorgon ska jag på utflykt. Det kommer att bli oerhört spännade. Om jag orkar skall jag släpa med mig kameran och då kommer det högst troligt att dyka upp bilder här, vilket jag vet att ni riktigt längtar efter.
Idag ska jag inte skriva så mycket. Jag skrattar hela tiden och nu värker mina kinder.

Jag hoppas att du förstår att du inte vinner mig på det sättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0