dagens

Vi satt ute i den underbara och stekande solen. Men så helt plötsligt påstod Elin och Elin att de fick värmeslag. Jag tvingades att gå in för jag sitter inte som ett annat svullo och tar upp två bänkar helt själv. Så precis. Nu sitter jag härinne i ett mörkt rum och skriver på en dator. Det är väl så osomrigt som det bara kan bli. Och vi som hade det så förskräckligt skönt. Besvikelse.
Vi har egentligen slutat. Egentligen, egentligen så slutade jag redan kvart i elva. Men jag har ett restprov i datorkunskap att göra. Vi får väl se när jag kommer hem idag. Jag har fått för mig att jag ska bygga en liten terrängbana med några små gulliga hinder i skogen. Det är väl mina planer för eftermiddagen.
Tiostegplanen som al(drig)ltid fungerar:
Plan1) Bearbeta tanken att det är nog inte så jobbigt att kånka och röja och släpa en sådan kylig dag som denna.
Plan2) Tvinga mig själv att byta om till bra kläder.
Plan3) Tvinga Elin att hjälpa mig. Vem vill kånka saker helt själv? Nejdå. Lite utnyttjan av en bästa vän är inte helt fel.
Plan4) Gå ut genom dörren.
Plan5) Inte ångra mig och gå tillbaka in igen.
Plan6) Gå ända upp dit mina galenskaper skall äga rum.
Plan7) Stampa stenhårt i marken för att skrämma bort alla ormar.
Plan8) Okej. Jag är här. Dags att sätta igång. Intala mig själv lite motivation. Peppa mig! Slå mig i ansiktet och på låren som en hyperaktiv masochistisk Stefan Holm.
Plan9) Det är nu det gäller. Jag får väl lyfta en pinne eller nåt och känna barken mot min solheta hud.
Plan10) Jag är på G. Dags för en välförtjänt fikapaus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0