finally, finally! SUMMERTIME!

Okej, jag vet, det regnar. Sommarlovskänslorna spirar väl inte överdrivet, men man kan alltid låtsas. Min bästa vän heter just Låtsas och jag brukar använda mig av denne vän så ofta jag bara kan. Den vännen både livar upp och förgyller.
Jag har en liten bunt med bilder som beskriver den här dagen i detalj, dock orkar jag inte lägga in dem nu. Det kommer kanske senare, beroende på hur mycket energi som finns kvar i mig ikväll.
Jag kan i alla fall berätta att jag kom tvåa i skolans novelltävling. Jag är glad. Och faktiskt lite stolt. Det är ta mig tusan okej att vara det. Jag fick ett världs atlas, ett fint kort, nervösa ben och en rejäl handskakning. Jag tackade och var glad. Vinglade tillbaka, från aulans strålkastarscen, till min trygga plats. Kul.
Sedan så hade vi lite samling i ett klassrum. Fick saft, kaka och lite svenskaarbeten. Ser bra ut, ser bra ut.
Efter ett besök samt avlämning av min 5kgs bok hos farmor mötte vi upp Alexandra och åt pizza. Vegetarisk pizza åt jag. På något vis känns det numer till och med makabert att äta räkor. Varför? De är ju döda. Stendöda. Hur döda som helst! Det smakade bra i alla fall och nu lär jag inte behöva äta på flera dygn. Hur ska jag orka min vegetariska smörgåstårta ikväll (som min söta mor gjort endast åt mig)? Dagens ilandsproblem skulle jag tippa.
Tunga i bukarna och lite smått drogade av kebablukten (mitt hår luktar fortfarande svettig kebab!) drog vi återigen upp på stan för att se på karnevalen. Det gick undan men var roligt. Ett kycklingkräk skrämde slag på mig. Idiot.
Nu är jag hemma och har blivit tilldelad uppdraget att städa toaletten. Min absoluta favoritsyssla!
Därefter skall jag väl fixa till mig lite, dvs. få bort den förbenade kebablukten, och sedan upp på lillebrors skolavslutning. Han skall tydligen spela klarinett. Sommarlov.
SOMMARLOV! SOLEN LYSER SKÖNT!
SOMMARLOV! GRÄSET ÄR SÅÅ GRÖNT!
Eller något sådant. Jag minns inte riktigt. Nu har jag skrivit av mig. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0