inte det minsta glad

Jag är allmänt skitsur på allting. Vaknade av att mor och bror inte har speciellt låga röster plus att de stökade omkring där nere så att de döda vred sig av olust i gravarna. Ingenting att göra, solen lös ju dessutom rätt in i ögonen på mig. Underbart med persienn och gardin. Mmmm! Och det är dessutom så vidunderligt jättehärligt att vakna med världens panghuvudvärk och ont i varenda led i kroppen. Hade jag inte sett mig i spegeln så hade jag tippat på att jag åldrats åttio år under natten, vilket kändes lite väl överdrivet. Upp och hoppa, denna underbara morgon. Ut till hästarna och ge dem mat, in och äta lite frukost trots att illamåendet var ett klart faktum. Ut till hästen igen, göra honom i ordning och så rida iväg en sväng. Jag AVSKYR att rida ut när det har regnat. Varenda kvist och träd man kommer åt är dyngsurt och när jag kom tillbaka var jag genomblöt. Humöret, ja, det var fortfarande på topp! Nu sitter jag här och trots att jag proppade i mig två alvedon innan jag red iväg så har jag fortfarande huvudvärk. Vidervärdigt!
Är det bara jag som vissa dagar inte finner något positivt alls? Utan bara går runt och är på riktigt dåligt humör?
Om några timmar tänkte jag i alla fall bege mig ner till Alex. Vi ska grilla ikväll. Jag ska grilla lax. Igår åt jag veg. burgare. Smakade bra, tack.
Idiotdag.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vi gillar grillat. vi gillar kvällen!

2009-06-13 @ 11:33:44
URL: http://alexandrach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0