poo - oo - oo -ker face

Sådär. Härmed skall jag skriva dagens första blogginlägg då klockan är så mycket som 15.45. Nästintill att jag drabbas av lite ångest. För visst är det så, när man lider av ett sjukligt datorberoende så får man både abstinens och ångest då man inte når fram till en dator. Min abstinens brukar visa sig i form av fradgatuggande, okontrollerbara skakningar samt vilda utrop som jag skulle välja att likna vid en vildsint varg som fått en alvedon av rumpsorten uppkörd.
Min tanke med det här inlägget var som vanligt lika med noll. Tänkte bara låta fingrarna arbeta en liten stund, den sortens motion är den jag föredrar. Jag sitter här och är så söt som man bara kan bli. Nyduschad, ett par lätta borstdrag med en somrig nyans rouge, lite mascara som framhäver mina sneda knän. En fläta i pannan som döljer att mitt hår vägrar att lyda plattångens värmande försök att forma mitt hår. Så är det. För det råkar vara som så att jag ikväll skall se min kusin uppträda som ingen mindre än Lady Gaga - poker face. I ärlighetens namn skall jag erkänna att jag känner mig lite delad till hennes val av låt. Poker Face är somrig och medryckande men hallå..? Ska hon stå där uppsminkad och mima till en kvinna i latexdräkt? Ska hon ploppa upp ur en pool också och låta vattendropparna smeka hennes hud? Usch. Känns hemskt. Nu kommer det givetvis (antar jag) inte gå till på det makabra (okej, makabert var kanske inte det bästa ordvalet, men var inte så förbenat petig nu!) viset. Kan hon inte dra på sig döda djur och mima till Lordi istället? Jag vet. Jag överdriver. Det ska bli spännande. Jag luktar ljuvligt, dessutom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0