sammanfattning

Här har det varit dött ett tag nu. Och för en gång skulle beror det inte på att någon skrivlust är bortflugen utan därför att jag faktiskt har haft riktigt, riktigt fullt upp.
Sedan torsdag har Elin varit här och hjälpt mig med diverse saker. I morse fixade hon på helt eget initiativ både fiskarna och hundarna. Matade och släppte ut och in. Dock inte fiskarna, de fick stanna i deras vattenfyllda glaslådor.
I torsdags, innan Elin kom, fick jag lite ångest och bestämde mig för att baka lite. Lite resulterade i en blåbärspaj, en äppelpaj, en kladdkaka och två sorters bröd. Allting var faktiskt ätbart. Och när Elin och Larsson kom förbi så var det uppskattat.
Igår förmiddag var det simskola och jag badade för första gången. Det var knappt så att man ville gå upp därefter. Dock var mitt badande en liten impuls jag fick (och tydligen hade jag lovat att bada på fredagen. bullshit.) och hade givetvis vare sig med mig ombyte eller någon handduk. Med badshorts som slickade sig runt mina lår som upphetsade blodiglar traskade jag hem.
Efter lite fixande hemma slängde jag ihop ytterligare en kladdkaka och så kom Emelie ner. Hon fick blåbärspaj och så kom Elin och hon fick mat. Jag satsar på att göda upp mina gäster så gott det bara går. Emelie försvann iväg runt tre, Elin stannade och så kom Alex och Larsson, som sagt. För visst sade jag det tidigare? Eller? Ja, hur som helst så gjorde vi tacos. Vi åt pajerna, kladdkakan, sjöng singstar ända fram till natten stundade, dansade och skrattade. Dock började tröttheten översvalla oss framåt ett, ett speciellt slag slog tröttheten Alex och Elin som i stort sett somnade i varsin fåtölj, men vi slog på en spännande film och fixade fram lite popcorn. Alex och Elin gav upp och försvann iväg till varsin säng medan jag och Larsson såg klart.
Nu är det snart eftermiddag och hittills har vi hunnit sjunga singstar, promenerat och ätit god frukost. Larsson kommer ner senare och då ska vi grilla och så får vi se mer vad som händer.
Bäst att jag kilar ner och kollar vad Alex och Elin gör. Onödigt om de avlider där ute i solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0