13.24

Det har minst sagt varit dött här ett tag nu. Jag har ingen ursäkt och egentligen är ingen intresserade av ursäkter. Ursäkter är överskattat och överflödigt. Vi håller oss till den simpla sanningen att jag inte har haft någon lust för bloggeriet.
Igår var jag för andra gången på gröna kort- kurs. Så om ett tag får jag börja tävla. Det finns dock ett litet problem; mina tävlingsnerver är urusla och förkastliga. Bara jag tänker på tävlingar brottas tusen fjärilar i min mage, handflatorna blir fuktiga och mina knän börjar till mitt förtret att skaka. Så vad jag egentligen skall ut på tävlingsbanorna att göra, ja, det vet jag faktiskt inte. Kanske vill jag testa mina gränser eller så finns det någon bakomliggande dold anledning som jag ännu inte lyckats lista ut.
Idag är det studiedag, vilket innebär att jag är hemma, jag är ledig. Någon direkt sovmorgon var det inte tal om, jag var inställd på att vakna tidigt. Vad tidigt är, det är relativt. När jag är ledig så innebär klockan tio över nio tidigt för mig. Efter frukosten satte jag igång projkekt "städa mitt rum - som inte städats på drygt tre månader". Jag är fruktansvärt lat och slarvig när det kommer till att hålla ordning (läs fräscht och acceptabelt) på mitt rum. Det ligger drivor med kläder överallt, på soffan, på golvet och på extrasängen. Damm och andra snuskigheter som framkallar astma och dylika andnödssjukdomar trivs utomordentligt på mitt rum, tyvärr.
Men nu har jag faktiskt snart fått undan alla kläder och garderoben är mer välstädad än var den varit på evigheter. Det är lite synd att jag fortfarande inte har fått några fler möbler till mitt rum. Min familj, inkluderat mig själv, har en förmåga att alltid skjuta upp saker och ting. Detta innebär att jag har en säng, en soffa, ett bord och en pytteliten byrå som knappt är värd att kalla byrå- snarare en liten trälåda. Detta är frustrerande. Jag har inte några hyllor, inte några tavlor, jag har ingenting! Att befinna sig inne på mitt rum ger en känsla av spartanskt fängelse, ett rum för mentalt sjuka som sitter inspärrade med tvångströja. Jag blir lite rädd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

dött än juh!!

2009-03-16 @ 15:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0